"Hallå? Hallå? Hjälp mig!"

Ojoj, bara denna förmiddag har haft mer händelser än hela gårdagen.

Dagen började ungefär halv nio. Jag drog mig lite i sängen, innan jag skulle ta en morgonpromenad med hundarna. När jag var ute och gick, och hade kommit ungefär halvvägs på promenaden, här jag någon ropa "Hallå? Hallå?" Jag svarade genom att också ropa "Hallå?" Sedan hörde jag ett "Hjälp mig!" och då såg jag honom. Det var en farbror som hade ramlat och slagit sig. Han hade brytit armen och kunde inte röra på sig. Jag frågade hur det var med honom, och han svarade att det inte var så bra, och bad mig sedan att ringa efter ambulansen. Jag kom på att jag inte hade med mig min mobil, så jag fick springa hem och hämta den. Sedan sprang jag tillbaka till farbrorn. Jag ringde efter ambulansen, och efter många försök till att förklara vägen, förstog de var vi var någonstans. Det dröjde kanske 10 minuter innan ambulansen kom, och under den tiden så pratade jag med farbrorn. Vi pratde om ganska mycket: om vädret, fåglarnas kvitter, om en middag han hade varit på, o.s.v

Vi pratade så mycket, så jag glömde av att gå ut till vägen för att dirigera ambulansen. Så helt plötsligt när vi pratade, såg jag en ambulans köra förbi på vägen. Jag fick genast fart i benen och sprang ut till vägen. Som tur var kom ambulansen tillbaka, och jag kunde visa vägen till farbrorn. Allt gick bra, och 15 minuter senare satt han i ambulansen. Han tackade hjärtligt för hjälpen, och vi sa sedan adjö.

Jösses säger jag. Jag visste först inte vad jag skulle göra, skulle jag ringa 112, skulle jag ringa någon annan, skulle jag be någon annan om hjälp? Jag hoppas jag gjort rätt iaf för han verkade nöjd. han fick min adress och mobilnummer, så vi får se om han hör av sig ;)

Iaf, nu blir det snart Canadas next top model, och sedan lite plugg.
E

Postat av: Tette

Ojoj, värsta hjälten ju. :D Vad snäll du var! :D

Hoppas att det går bra för farbrorn.

2009-01-25 @ 15:30:48
Postat av: mar

Oj jävlar vad bra gjort! Vad snällt, och liksom hålla han sällskap och allting!!! :D

2009-01-25 @ 18:34:08
URL: http://mariaolausson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback