I'm the king of the rumba beat



Hejsan!
Denna dag är sannerligen en dag med ett proppfullt schema.
Snart ska jag åka till ridningen eftersom vi har flyttat ridlektionerna till dagen idag då det är röd dag. Just min tid börjar kl 12.15. Det blir roligt. Jag är lite nyfiken på vilken häst jag kommer få eftersom jag har fått byta häst lite då och då det sista. Sist gång red jag Blackie och det gick jättebra. Jag har ridit henne ganska många gånger och det har aldrig gått så bra som det gjorde sist gång. Hon är en sannerligen svårriden häst, men när man väl kommit på hur hon fungerar, går hon som en gud. Min bror följde med när mamma skulle hämta mig också, så de satt och kollade på när jag red i typ en kvart. Det var lite roligt eftersom min bror typ hatar hästar, och typ aldrig någonsin sett mig rida. Iofs var det mamma som drog med honom, men ändå, han följde med :)

Efter ridningen blir det rush our, då jag ska hinna duscha och göra mig lite snygg snabbt, eftersom syster, Vickan och jag ska ta en roadtrip ner till gbg och gå på bio, Yes Man heter den. Det ska bli lite rolig att se den eftersom jag tittade på ett program förra veckan som handlade om just den här filmen, hur de spelade in vissa dela och sådant. Dessutom är det Jim Carrey själv som gör alla stunten, och det gillar vi.

Men, innan vi går på själva bion, ska vi göra en hel del annat. Vi gör nämligen exakt samma sak när vi går på bio. Vi brukar gå på Biopalatset, men eftersom ingen utav oss har varit på Bergakungens Sal, tänker vi istället gå dit. Detta krånglar till det lite, och vi kan därför inte göra precis samma saker. Vi ska: först hämta ut biljetterna, sedan gå och käka på McD, och sitta på den platsen vi alltid sitter vid. Sedan ska vi (om vi hinner) kanske kolla i lite affärer innan bion börjar. Sedan ska vi hitta en sjaskig kiosk (eller antagligen inte, men den kiosken vi köper godiset när vi går på Biopalatset är sjaskig, men vi får se vad vi hittar denna gången). Efter det blir det såklart bio. På hemvägen kankse vi stannar vid en mack och tvättar bilen med en sån där rutskrapa med svamp, eftersom vi har gjort det ett antal gånger förr, men vi får se. Denna gången är det faktiskt inte är våran bil vi ska åka i. Vickan ska nämligen köra eftersom hon har fått körkort, och då använder vi hennes mammas bil. Det blir spännande :)

Det här blir ett äventyr vi sent kommer glömma ;D

Nej, nu har jag inte tid att sitta här längre.
Ha en bra dag, så hörs vi!
Puss

Postat av: mar

Å vad kul det låter! Yes Man låter som att det är en riktigt bra film! Har iofs bara sett reklamerna men den verkar riktigt bra! :D

2009-01-06 @ 11:13:29
URL: http://mariaolausson.wordpress.com
Postat av: Tette

Haha, ojoj vad du ska hinna med mycket idag. :D



Hoppas att du får en bra dag! :D

2009-01-06 @ 18:55:00
URL: http://stephanie.garben.se
Postat av: maria

hahahaha, det där med sjaskig kiosk är så jävla roligt alltså! och nog för att kiosken var sjaskig igår, haha! jag föredrar nog godiset i kiosken vid palladium i sånna fall, trots att man inte kan betala med kort där! :p

2009-01-07 @ 16:49:07
URL: http://huddleformation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback