Poop Shit Destroyer

Usch, usch... de två närmsta nätterna har varit hemska. Jag har inte sovit särksilt mycket. Natten till fredagen mådde Ebba dåligt, hon spydde och höll på, jättekonstig var hon. Så jag fick kliva upp ur sängen för att gå ut lite med henne, väl ute visade det sig att hon hade diarré. När jag kom hem gick jag och la mig igen. När jag vaknade av väckarklockan, kl 6.15, såg jag att det var bajs/diarré över hela golvet. Eww, det var en väldigt vidrig syn kan jag tala om. Men stackars lilla Ebba, det kan ju inte hon hjälpa. Så det var bara att torka upp..

Sedan var det skola, och när jag kom hem visade det sig att Ebba hade bajsat massa i vardagsrummet också under dagen. Fast det tog mamma bort som tur var. Sedan var hon jättetrött och sånt igår, men jag tänkte att det går la över.
Så, igår kväll gick jag och la mig och hoppades att natten skulle vara någorlunda lugn iaf. Icke sa Nicke, Ebba väckte mig hela tiden, först spydde hon, sen ville hon ut, och så höll det på så hela natten lång. När klockan var 6, hade jag bara sovit 3 timmar, istället hade jag gått ut på FYRA PROMENADER. Ändå hade hon bajsat inne en gång. Herregud... så när jag gick upp imorse läste jag på internet om det stod något där som kunde förklara hennes beteende. Det gjorde det, hon är magsjuk stackaren. Jag visste inte ens att hundar kunde vara magsjuka. Så, nu svälter vi henne. Det låter hemskt, men det är bara i någon (max några) dagar. Istället får hon vätskeersättning, som hon verkligen inte vill ha. Man får tvinga henne i den. Och den får hon bara några teskedar av åt gången, annars spyr hon upp det igen. Förut hade jag tydligen gett henne för mycket, för hon spydde upp det igen stackaren :( Usch, det är så synd om lilla Ebba. Hon ser så yngklig ut och det är så jobbigt eftersom jag inte kan göra något. Jag hoppas verkligen att hon blir bättre snart, för annars får vi gå till veterinären. Och dessutom behöver jag sova. Jag är tillräckligt stressad i skolan, och om jag inte får tillräckligt med sömn, blir det ju inte direkt bättre.

Så vi får hoppas på det bästa helt enkelt!

Nu ska jag försöka få i henne en tesked vätskeersättning, och sedan ska jag titta på lite TV.
Ha det bra ni andra, och håll tummarna nu!

Postat av: Tette

Usch, stackars er! :(

Putte får typ inte heller någon mat nu för han är också dålig i magen.

Jag tror allt att det kommer att bli bättre snart.

Jag håller tummarna som fan!

2009-01-10 @ 22:20:47
Postat av: Tette

Svar: Åhh, vad skönt att hon mår bättre idag då. :D

2009-01-11 @ 18:19:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback