I Believe In Taking Chances

Då var det tyvärr onsdag, och skolan börjar imorgon. Men jag ska inte klaga, jag har ju haft lov i några veckor. Dock skulle jag inte säga nej att få lov till på måndag, men man kan ju inte få allt.

Gårdagen var underbar. Ridningen var jätterolig, även om den inte var särskilt lyckad. Jag hade Blackie, och vi hade förberedande hoppning vilket innebär bommar. Blackie är osäker vid hoppning och går därför inga hopplektioner. Däremot går hon de förberedande hoppningslektionerna, och de är väldigt intressanta. Våran övning vi hade var verkligen inte svår, vi skulle träna kontroll. Idéen var att vi skulle galoppera över några bommar längs långsidan och sedan sakta av till skritt innan vi svängde. Det låter jätte enkelt, men Blackie är ett riktigt krutpaket. Hon hade högsta växel över bommarna, och jag var tvungen att nästan rida in i kortsidan så att hon skulle stenna innan hon svängde. Min ridlärare sa att hon trodde att Blackie skulle hoppa vid några tillfällen. Det gjorder dock inte jag för jag var så koncentrerad på att ha kontroll över hästen. Men som sagt, det var jätteroligt och jag är glad att jag kunde kontrollera henne.

Bion var underbar! Jim Carrey är en sjukt bra skådespelare, och han chockar mig varje gång. Denna filmen handlar om att chansa, och det säger jag hela tiden, man måste chansa. Så den passade verkligen in på mig. Så, ett tips till er andra, se filmen, ni kommer att älska den!

Idag har jag försökt läsa lite ur min tyskabok, men jag fattar typ ingetting. Jag måste typ analysera allt jag läser för att jag åtmindstonne ska få en blick i vad den handlar om. Och det har jag faktiskt, så det känns bra. Det har även blivit en hel del TV. Först 2 avsnitt av Racheal Ray, sedan 1 avsnitt av Elle DeGeneres och sist Oprah. Jag älskar talk shows :)
TV har även bjudit på lite One Tree Hill, och lite annat smått och gott.

Whitney från Los Angeles-serien The Hills kan man numera se i hennes egna, nya New York-serie The City. Den kollade jag på idag och den var riktigt bra. Jag jag ska självklart fortsätta se den.

Nu byter jag samtalsämne helt, genom att meddela att hundarna (<3) kommer förmodligen att åka hem redan den 26 Januari. Tanker var att de skulle stanna tills mitten på februari, men så blev inte fallet. Detta innebär att jag bara har ca 2 ½ veckor kvar med busungarna. Tråkigt, men sant!

Detta innebär också att det är dags för mig att börja söka jobb. Jag har ju slutat på 45:ans Tassar, men känner ändå att jag vill ha ett jobb, så det är mitt mål för tillfället.
På tal om det, ska jag ta och leta lite nu, så ni får ha det så bra, så hörs vi.
E

Postat av: Tette

Jaså du gillar talk shows du. :P Det visst jag inte.



Ja, usch det är inte långt kvar tills hundarna åker. Stckare.

2009-01-07 @ 18:54:40
Postat av: maria

de söker telefonförsäljare på allsite här i stan. var inne på ams förut och det var det enda jag hittade som jag ens var kvalificerad för eftersom man behövde utbildning till typ allt annat! :)

2009-01-07 @ 19:16:14
URL: http://huddleformation.blogg.se/
Postat av: mar

Usch vad man blir stressad av att hitta jobb... Man behöver verkligen pengarna!



Jag vill också gå på Jim Carrey! :)

2009-01-08 @ 17:53:30
URL: http://mariaolausson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback