We keep on waiting


Cherdil och Camilla

Jag håller på att plugga körkortsteori men jag har tagit en paus för att blogga lite. Jag har inte så mycket att blogga om så det går nog fort, vilket är bra eftersom jag måste plugga.

Jag har som ni ser varit i stallet, både igår och idag. I och för sig är jag där varje dag, så ni blir väl inte direkt förvånade. I alla fall, det går hyfsat med unghästarna. Cherdil (3:årig valack) fick lite flipp när Camilla red honom idag. Han skenade några gånger men jag fick tag i honom som tur var. Det hade kunnat gå illa. Cherie (4:årigt sto) har fått för sig att alltid stegra sig när vi sadlar henne. Det är sjukt jobbigt och dessutom farligt. Vi får hoppas att hon lugnar ner sig snart så att ingen skadar sig. Men vi är ändå nöjda eftersom båda hästarna gör framsteg. Vi har självklart också tränat Janowa. Hon går med när vi rider Cherie eftersom det är bra att ha med en lugn och erfaren häst när man tränar en unghäst. Jenta får fortfarande vila i väntan på att hennes hovar ska bli bättre.

Nej, nu får jag återgå till teorin.
E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback