Heathcliff Andrew Ledger

Den här dagen har varit den tråkigaste på länge. Jag har inte gjort mer än att sitta vid datorn och dega, kolla på härliga intervjuer med kändisar och sakna alla de som man inte längre kan få se något nytt med. Därför tänkte jag ägna några ord åt en fantastiskt skådespelare:

Heath Ledger var en fantastisk skådespelare och jag har nog ännu inte insett att han är borta. Han har ett helt knippe filmer bakom sig och jag fastnade för honom redan i 10 Things I Hate About You (från 1999). Därefter har jag beundrat honom mig i filmer som A Knights Tale (2001), Ned Kelly (2003) och inte minst Brokeback Mountain (2005). Den sistnämnda filmen tog mig med storm och var min absoluta favoritfilm ett bra tag. Den nyaste jag har sett med honom är The Dark Knight (från 2008) där han spelar jokern. Hans prestation är fenomenal och jag tycker att det är han som gör hela filmen. Utan honom hade den liksom inte varit densamma.



Denna otroligt snygga man vann dessutom en Oscar för sin otroliga prestation i The Dark Knight. Utöver det har han vunnit 41 titlar och varit nominerad för 33 andra. Jag tycker att det är riktigt imponerande, för visst har han förtjänat dem. Varenda en av dem dessutom. Han var en fantastisk skådespelare som i mina ögon sent kommer glömmas.

Postat av: Micaela

Bra skrivet! Håller med dig om allt som du skrev om Heath. Jag har också svårt att inse att han är borta nu :/

2009-07-23 @ 17:00:11
URL: http://dogirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback