Let go...

Det blir nog ett rätt kort inlägg idag för jag är inte så pepp. Det blir bara lite punkter, mer orkar jag inte.

  • I alla fall, bion igår var väldigt bra. Harry Potter-filmerna är alltid speciella och fantastiska. Jag blev inte besviken på denna heller.
  • Självklart är jag i stallet och tränar hästarna med Camilla. Det går riktigt bra. Cherdil börjar komma ikapp Cherie nu. Med Cherdil jobbar vi med att få in vanan och att kunna kontrollera honom mer. Han går igång i skritt och trav, han kan sakta av/stanna och han förstår att höger tygeltag betyder att han ska svänga åt höger. Cherie rider vi fortfarande ut med. Hon går med Janowa i hopp om att hon ska bli lite piggare. Det verkar fungera eftersom hon nu bjuder mer på egen motor. Det vi koncentrerar oss på för tillfället är att få henne att sluta stegra sig vid sadling. Det är ett stort problem som måste lösas snarast.
  • För några timmar sedan skulle pappa se om Orben fungarde (bränslepumpen vill nämligen inte samarbeta), så han skulle ta en liten tur. Dock kom han bara 100 meter ifrån huset sedan la den av, så då fick jag sätta mig i volvon och bogsera honom till uppfarten igen. Det var första gången jag bogserade och det gick riktigt bra. I och för sig var det lite läskigt med tanke på att Orben är så förbannat tung, men det gick bra ändå. Kul att ha provat liksom.
Men nu ska jag nog se på lite tv och sedan ska jag så småningom sova för jag har lite planer imorgon och då är det bra med lite sömn.
E

Postat av: Stephanie

låter bra med lite sömn. :) jag ringer nog dig imorgon...bara så att du vet. :)

2009-07-16 @ 23:44:48
Postat av: Emma

SVAR till Tette:

Okej, gör du det. :)

2009-07-17 @ 00:44:29
URL: http://emmasol.blogg.se/
Postat av: maria

det är nog bra att jag kommer nästa vecka så att du får lite annat att tänka på! och såklart umgås med din älskade syster! ;) tänkte att du kanske kunde hämta mej (och all min packning, HAHA) på måndag någon gång innan du (vi, hihi) åker ner till gbg och hämtar pappa? om det är okej alltså! :)

2009-07-17 @ 13:04:37
URL: http://huddleformation.blogg.se/
Postat av: maria

svar: nämen gud så braigt! då kan ju jag höra av mej typ på söndag och så kan vi prata om när du ska hämta mej på måndag och sådär! :) föresten, skulle vickan med på bio eller blir det bara du och jag? för annars bokar jag biljetter typ nu i helgen. vilken tid vill vi gå, 16:00, 18:00 eller 21:00? :)



ps. emmsan säger "hej emma" med djup mansröst! :p

2009-07-17 @ 19:48:23
URL: http://huddleformation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback