I see a storm bubbling up from the sea


Idag fick Cherdil känna på träns och gjord. Det gick prima. Sedan provade vi att longera honom också, och det det gick bra det också. Han är en riktigt duktig pojk och det ska bli kul när vi kan rida honom.

Jag var i stallet ca 2½ timmar, och när jag kom hem drog Maria och jag ut till Stockevik för att sola lite. Det var dock rätt mycket moln där vi var så efter ungefär 1½ timme åkte vi hem och solade i trädgården istället. Mums! Sedan klippte jag gräset också.

Annars har jag inte gjort så mycket mer idag. Eller jo, jag fick ryck förut och tvättade lite fönster. Det blev riktigt bra. Maria sa att man skulle kunna gå igenom dem om det inte var för blommorna, så jag är nöjd. Imorgon hade jag tänkt att fortsätta tvätta fönster, och dessutom skura lite mer på staketet. Fast först ska jag till stallet och rida Janowa, ensam. Det blir nog mysigt.

Nu ska jag plugga lite körkortsteori (det är ju snart dags för sjutton). Sedan ska jag dra några pling på gitarren, och kanske lära mig en ny låt. Det var ett tag sen.

E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback