Too many choices

Gud vad jag längtar tills skolan är över. Den här sista veckan är otroligt onödigt. Det känns som att det inte spelar någon roll att vara där. Därför gick jag inte dit idag. Istället för skola gick jag hem till syster. Det var mycket trevligt. Vi tittade på två Buffy-avsnitt, Tabula rasa och Something blue . Det är två riktigt bra avsnitt. Jag gillar verkligen den serien, det kommer jag alltid att göra.

Nu skulle jag vilja ha lite tips av er.
Jag har fått besked om att jag ska mönstra inför lumpen den 19:e augusti, samma dag som jag börjar trean. Problemet är att jag inte vet om jag vill mösntra eller ej, för jag vet inte om jag vill göra lumpen. Jag får lite betänketid om jag vill mönsta eller ej, och jag vet inte riktigt vad jag vill. Man kan tacka nej till att göra lumpen om man har mönstrat. Så jag tänkte be er att skriva någon kommentar om vad ni tycker, ska jag mönsta eller ej och varför/varför inte. Jag hoppas på många kommentarer så att jag kanske kan komma på hur jag ska göra.



Postat av: maria

det blir tyvärr ingen videoblogg med oss för ljudet fungerade inte just då! :/ vet inte varför men det blir så ibland av någon underlig anledning, nu funkar det igen liksom!



jag tycker att du ska mönstra bara för att göra det och om det är så att du blir "godkänd" så betyder ju det att du är tillräckligt bra för lumpen, och så kan du ju avgöra sen om du faktiskt vill göra lumpen. som tjej är det ju en jäkligt bra merit att ha gjort den, och om du inte vet vad du vill göra efter gymnasiet så har du ju i alla fall något att pyssla med i ett år liksom! :)

2009-06-08 @ 18:50:59
URL: http://huddleformation.blogg.se/
Postat av: Stephanie

Jag tycker att du lika med kan mönstra och sen kan du ju tacka nej till lumpen om du inte vill då. Det är kanske en kul grej och se om du klarar mönstringen eller inte.

2009-06-08 @ 19:55:02
Postat av: Emma

SVAR till Tette:

Ja, det som stör mest är att det är samma dag vi början skolan liksom...

2009-06-08 @ 20:02:37
URL: http://emmasol.blogg.se/
Postat av: maria

svar: ah, men du kan ge oss dina ackord till "du gamla du fria" nu i helgen för emmsan och jag lär säkert vilja klinka lite gitarr med dej liksom! :)

2009-06-09 @ 11:02:56
URL: http://huddleformation.blogg.se/
Postat av: Stephanie

Svar: Ja men va fan...vi skulle ju bara typ grilla. :P

2009-06-09 @ 14:10:55
Postat av: Sandra

Jag visste inte heller om jag ville göra lumpen, men jag mönstrade i alla fall. Jag tänkte att om jag åkte dit, gjorde alla tester så kanske jag skulle ändra mig, jag hade dock otur och fick avslag men läkaren tyckte att det var bra att jag åkte och mönstrade, även om jag var 50/50 för dom är glada för alla som kommer dit. Så jag tycker du ska åka och mönstra :)

2009-06-17 @ 00:48:56
URL: http://stupidlamb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback