I think about the little things that make life great

Dagen började kl 8.00, då jag gick upp duschade. Sedan hade jag planerat att torka håret, men då kom jag på att hårtorken låg inne hos syster, och hon sov ju. Så jag fick smyga in och hämta den. När jag precis hade tagit upp hårtorken så ringde Marias väckarklocka aka mobilen. Det första hon fick se när hon vaknade var mig i dörröppningen, stå och hålla i en hårtork som att det var en pistol. Det måste ha sett vädligt lustigt ut för vi fick ett gott skratt båda två.

Efter att ha torkat håret sminkade jag mig, och sedan var det dags för frukost. Efter det bar det av till staden med mig som förare. Väl inne i stan gick vi in på Stjärnkläder som planerat. Pappa köpte en snygg kostym medan vi andra fashinerades av alla olika kavajer i färger från guld till lysande blå.

Nästa affär blev Din Sko, där syster köpte ett par svarta, låga klackskor. Sedan skulle vi köpa byxor, så vi åkte ut till Överby för att ha lite mer valmöjligheter. På H&M köpte jag (eller jag köpte inte, pappa köpte åt mig) ett par nya svarta jeans och en mörkgrå tröja. Syster köpte en likadan mörkgrå tröja och även en kjol från Cassels. Anne hittade också kläder. Hon köpte en kjol på MQ. Efter det gick vi till Maxi för att köpa fikabröd och mjölk, och sedan åkte vi hem. Hela patrasket tog bara 2½ timmar, och det var chockerande med tanke på att vi (mest gamlingarna) hade räknat med typ dubbla tiden.

Allt annat jag har gjort idag är inte värt att nämna, för det är bara ointressanta saker som att gå på toa, eller dricka ett glas vatten. Eller jo, jag har gjort om min design här på bloggen. Jag har gjort den helt själv, och jag är riktigt nöjd.

E

Postat av: mar

Vad kul med nya kläder! De måste du ha på dig i skolan! :D

Riktigt snygg design! :D

2009-03-14 @ 16:39:59
URL: http://mariaolausson.wordpress.com
Postat av: Stephanie

Riktig snygg design måste jag säga. :D Duktigt!

2009-03-14 @ 16:45:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback