Spring is on it's way



Eftersom jag är vädligt sjuk har jag inte varit i skolan idag, och jag kommer inte vara det imorgon heller. Segt! Min dumma hals vill inte sluta göra ont heller. Jag trodde att den skulle ge sig när jag väl blev snuvig, men nähä.. tydligen inte. Jaja, vi får hoppas att den lugnar ner sig imorgon iaf.

Idag har jag roat mig med att ha åkt till Hjärtum. Jag kommer ju ändå inte gå till skolan något mer den här veckan så då  kände jag att jag lika gärna kunde åka hit. Under resten av dagen ska jag ta det lugnt. Om jag orkar kanske jag pluggar lite senare, men vi får se.

Teorilektionen jag hade istället för ridningen igår var riktigt rolig. Vi fick hämta varsin häst i stallet och gå ner till ridhuset med dem. Jag valde Molly. Jag älskar den hästen enormt mycket! Iaf, väl nere i ridhuset fick vi jobba självständigt med hästarna. Vi skulle berömma hästarna vid speciellt tillfällen för att skapa det beteende vi sökte. Det är rätt svårt att förklara, men det var sjukt givande iaf.

När lektionen var slut och jag hade gjort iordning Molly för natten, gick jag och pratade med en annan tjej i min ridgrupp. Klantig som jag är sticker jag in handen till Flight, hästen hon står och grejar med. Flight trodde att han skulle morrötter, så han bet tag i mitt lillfinger, sen ville han inte släppa det heller. Herrejävlar vad hårt han bet. Jag trodde seiöst att fingret skulle gå av, men det gjorde det inte som tur var. Efter många om och men släppte han taget. Fingret såg inte direkt bra ut, helt tillknycklat och blodigt, ajaj. Som tur var gick inget sönder, det gjorde bara fruktansvärt ont, och det gör det forfarande. Som tur är bet han i den högra handens lillfinger. Det betyder att jag fortfarande kan spela gitarr, yay!

Pappa kom hem för en timme sen. Riktigt tidigt för att vara honom. Han ska tydligen ut och greja med Orben (våran ja, vad är det? skåpbil/lätt lastbil). Han ska se till så att allt funkar eftersom vi ska ha med den på lördag när vi ska tömma farmors lägenhet.

Gud vad jag gillar våren. Allt med den är bara positiv. Just nu sitter jag och tittar ut hur fint solen färgar de få molnen som finns på himlen. Helt underbart vackert!

E

Postat av: Stephanie

Krya på dig! <3



Ja, våren är kanske här för att stanna. :D Vem vet?

2009-03-18 @ 17:08:36
Postat av: mar

Nämen gud! Vad hemsk med hästen! Shit! Tur att fingret inte gick av! =P

Usch vad tråkigt att du blev sjuk! =(

2009-03-18 @ 17:36:22
URL: http://mariaolausson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback