Now you lift your eyes to the sun

Nu har jag sett det senaste avsnittet av One Tree Hill, och det var bra som vanligt. Jag stör mig på att det alltid ska dyka upp något dåligt dock. Alltid ska det drabba Nathan och Haley också, och det gillar jag ej. Jaja, vi får hoppas att inte alls skiter sig i alla fall.

Usch, jag känner mig deppig. Det är ju sista gången jag rider i min nuvarande ridgrupp idag. Jag älskar den gruppen. Jag har ridit i den i snart två år och jag har gillat den från första stund. Vi är ett härligt gäng, ridläraren är bra, riddagen (alltså tisdagar) är perfekt, dressyren är rolig - allt är bra alltså. Haha, det är illa att jag klagar nu när jag själv har gjort valet, men det är så himla tråkigt att lämna alla. Det är nästan så att jag börjar grina alltså, usch!

Jag ska försöka se positivt på allt i alla fall. Jag älskar ju hoppning, det är nyttigt att ha olika ridlärare som tittar på en, det är kul att prova på något nytt - ja, det finns många positiva saker. Det är ju bara hopplektioner jag kommer rida nu i framtiden, men jag får ju fortfarande lite dressyr i början av varje lektion. Uppvärmningen och sådant innehåller ju en del sånt arbete. Ja, det här blir bra. Det känner jag på mig.

Idag har jag i alla fall dressyrlektion, och det känns bra att avsluta med en sådan. Mitt sista hejdå tillbåde gruppen och dressyren liksom. Det blir bra det!


Idag hoppas jag få rida denna söta ponnyn Hedda. Hon går inte hopplektioner,
så det blir som ett hejdå till henne också i så fall.


Nej, nu ska jag sluta tjata om ridningen. Jag har skrivit om det förut, så ni är väl säkert uttråkade vid det här laget.

Nu ska gå och titta vad mamma pysslar med, och sedan ska jag se till att få klar fysiken vi har tills imorgon.
Ha en bra kväll!
E

Ps. på söndag är det tävling igen. Jag ska rida Molly och hoppa 80 cm. Can't wait!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback