Otursdag?

Idag har verkligen inte varit min dag.

Den började hemskt. Jag vet inte varför, men när jag vaknade upp imorse var jag på världens sämsta humör. Grymt förbannad var jag, och riktigt opepp. Ju längre jag hade varit vaken blev jag dock lite mer munter, så det var skönt.

När jag kom till skolan, och hade gått på två lektioner insåg sedan att jag hade tappat min nyckel till skåpet. Panik! Jag kutade runt överallt och letade, men jag kunde inte hitta den någonstans. Det kändes ju lagom kul... Sedan lånade jag en kompis nyckel och provade om det gick att låsa upp skåpet med den, och det lyckades faktiskt. Det var riktigt gött. Och då hittade jag min egna nyckel också. Jag hade låst in den i skåpet - smart va?!

Sedan skulle jag träffa min handledare och prata om mitt projektarbete, men han kom ju såklart inte, så det var ju lagom roligt det också.

Efter det satte jag mig på fysiklektionen och fick världens jobbigaste huvudvärk. Usch!

Efter fysiken satt jag dessutom kvar med mina vänner och jobbade med ett drama i två timmar. Vi skrev ihop ett helt manus, och eftersom det var jag som skrev, höll min hand på att dö under tiden. Dessutom blev jag på rätt dåligt humör också. Hehe, jag ville ju hem.

Under tiden vi jobbade med manuset fick jag dessutom reda på tråkiga nyheter om en kompis också, och sådant vill man ju inte höra.

Men, nu kommer vändningen. Jag åkte hem när vi var klara med dramat, vilade några minuter, och cyklade sedan in till stan för att träffa min barndomsvän Sara. Vi satt och fikade och pratade om allt mellan himmel och jord i mer än 4 timmar, och det var riktigt mysig. Det var skönt att prata av sig lite. Så nu känns det bättre, när jag har fått klaga lite. Hehe! Sedan åt jag god mat när jag kom hem också, och det var nice.


Dagens mat: kyckling och sallad

Så det här är inte alls min dag. Men å andra sidan, alla dagar kan ju inte vara bra. Igår var ju en bra dag till exempel. Då hade jag en väldigt trevlig kväll i Göteborg, och det gjorde mig riktigt glad.

Imorgon blir nog också en bra dag, för då ska jag åka hem till Hjärtum och träffa både min bror och syster igen. Det var längesen vi syskon var samlade, så det ska bli riktigt mysigt. Mums på det!

Men nu måste jag faktiskt kila. Jag ska packa lite inför morgondagen, och sedan ska jag faktiskt gå och lägga mig. Jag är sjukt trött.

Hoppas ni har haft en bra dag i alla fall.

Vi hörs!
E

Postat av: Stephanie

Haha, ja det har inte varit din dag idag. :(

Tur att den blev bättre senare i alla fall. :D

2009-11-05 @ 22:25:20
Postat av: Emma

SVAR:

nä fy! ja, det var tur det. men som sagt, alla dagar kan ju inte vara bra ;)

2009-11-05 @ 22:47:58
URL: http://emmasol.blogg.se/
Postat av: STOCKHOLMSJENNA

SV: nu såg jag :) Såg ju fint ut.



Jag är 157 cm lång :)

2009-11-06 @ 10:00:30
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: maria

när du kommer hem från skolan kan du få klaga av dej lite. jag lyssnar gärna! :)

2009-11-06 @ 10:28:06
URL: http://huddleformation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback