And I'm back in the game

Jag ber om ursäkt för denna dåliga uppdateringen, men jag har helt enkelt lagt bloggen åt sidan ett tag. Jag har haft rätt mycket att göra de senaste dagarna också, eftersom jag i princip är frisk igen.


Lady och jag som skrittar fram i vintras

Igår var jag tillbaka på hästryggen. Jag var på Brätte Ridskola och tog hand om älskade Lady. Det märktes att jag inte hade ridit henne på ett tag, för hon ville inte riktigt lyssna på mig. Sedan hade hon en del energi också, och då är hon alltid lite extra jobbig. Men jag är ändå nöjd med ridpasset, för i slutet hoppade jag några låga språng, och det gick jättebra. Man känner verkligen hennes kapacitet till att hoppa. Det gäller bara att få henne mer säker när det gäller hinder, och det ska väl inte vara något problem nu när jag kan rida henne i hoppadocken.

Idag red jag också stumpan, och det gick betydligt mycket bättre än igår måste jag säga. Jag red barbacka, och tränade väldigt mycket på att få henne att samla sig. I slutet gick hon suveränt, så jag är jättenöjd. Det är såna hära dagar som jag verkligen förstår varför jag älskar hästar. De är otroliga varelser, och jag är väldigt glad över att jag har den kontakten med dem. Annars vet jag inte vad jag skulle göra.

Och vet ni, när jag har tagit studenten ska jag börja jobba med hästar. Jag ska nämligen bli hippolog, och då måste man ha jobbat i minst ett halvår med hästar, så jag ska jobba på Brätte Ridskola. UNDERBART!

I can't wait!

Nej, nu måste jag plugga. Har massor i skolan att ta ikapp nu.
E

Postat av: Micaela

Jag red där, alltså Brätte ridskola :P

2010-04-20 @ 18:58:58
URL: http://dogirl.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åh va roligt! :D

Jag vet faktiskt inte, jag har inte tänkt så långt :P

2010-04-20 @ 19:25:41
URL: http://sandrafalkvik.blogg.se/
Postat av: Micaela

Sv: Jo jag gillade det haha. Lady är en söt häst. Min favorithäst på Brätte ridskolan var Promon. Du kanske kände till honom? Men nu är han iallafall inte kvar där längre. Jag såg det på hemsidan för några år sedan, det sägs att han dog. Eller jag vet inte vart han tog vägen :/ vet du?

2010-04-20 @ 21:50:25
URL: http://dogirl.blogg.se/
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Sveriges tredje största hästblogg

SV: ja, och så jäkla sköna! Fick med mig den sista hem. höhö

2010-04-21 @ 15:45:29
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: Sandra

så sjukt skön musik :D

2010-04-21 @ 17:06:23
URL: http://sandrafalkvik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback