Just boiling in my blood



God kväll!

Vilket underbart väder det har varit idag. När jag var i stallet förut var jag så sjukt sugen på att rida ut, men eftersom jag skulle provrida en ny sadel fick jag skippa den idén. Yes, Ladys sadel är lite för stor, så hennes ägare håller på att prova lite nya sadlar, men det går inte så bra att hitta någon som passar.

Den jag provade idag kändes bra i skritten och traven, men i galoppen började den glida massor. Lady tyckte det var jätteobehagligt, så hon började bocka och grejer. Så då tog jag bort den, och red lite barbacka istället, så får ägaren också provrida och säga hur det känns. Imorgon ska jag ha henne igen, så då blir det barbacka. Men det gör absolut inget, för det är grym träning för min balans.

Men men, nu ska jag sätta igång och plugga. Jag har varit hemma några timmar, men det har blivit telefonsamtal och lite andra grejer, så jag har inte kunnat börja förrän nu.
E

Postat av: Micaela

Sv: Ja, det finns tyvärr olika teckenspråk - precis som de flesta länderna har sitt eget språk. Det finns norskt, brittiskt, isländskt, amerikanskt, finskt, nicaraguanskt och svenskt teckenspråk. Om man ska kunna kommunicera med döva från andra länder så använder man oftast amerikanskt teckenspråk :) lyllo dig som inte fick kedjan sönder, haha ;b

2010-04-27 @ 20:43:39
URL: http://dogirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback