Never want to say goodbye

Ich bin müde, och jag vill inte till skolan imorgon. Jag känner redan att stressen och ångesten kommer tillbaka. Usch, jag hatar det!

Gårdagen var mysig hos Henri, och jag längtar redan tillbaka. Jag var ju tvungen att åka rätt tidigt idag eftersom jag skulle rida.

Idag red jag alltså den hästen som jag står på Vänersborg ridskola (Lady heter hon). Det är skönt att det alltid finns tillgång till ridhus där, för shit vad kallt det är ute nu. Idag tränade vi hoppning, och det var riktigt roligt. Lady är ju en unghäst, och hennes ägare är hopprädd, så hon har inte blivit hoppad mycket alls. Däremot har hon löshoppats en hel del, och då hoppas hon 1,20 utan problem.

När jag hoppade henne själv kände jag att hon har kapacitet. Hon har fin hoppteknik och jag tror att hon kommer kunna hoppa högt. Det jag måste träna henne nu är att inte rusa iväg, utan försöka samla sig och hoppa uppåt istället för rakt fram, men det kommer väl med träningen. Redan idag fick vi några kanonfina hopp, och det kändes riktigt bra. Hon är en mysig tjej att rida.

Men nu ska jag ta och titta på lite tv. Imorgon börjar som sagt skolan, så jag ska ha en lugn kväll idag.
E


Random bild

Postat av: Stephanie

Håller med. Ångesten är på topp!

2010-01-06 @ 21:15:46
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Tävling på bloggen. Vinn en ridhjälm!

SV: haha, ja men i Stockholm har man inte direkt behov utav bil pga. kommunaltrafiken. däremot är det lite jobbigt när man ska ta sig ut till stallet. fast bussen åker ju ut dit också men då måste man gå en bit. däremot har jag en snäll pappa och en pojkvän med körkort så det är lugnt :)

2010-01-06 @ 23:09:24
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Tävling på bloggen. Vinn en ridhjälm!

glömde säga också att jag skriker som en stucken gris bara jag håller i en bilratt för att jag blir så nervös så jag kommer då aldrig få körkort :P

2010-01-06 @ 23:10:04
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: linda

GUD så fiin häst på headern! han/hon är jätte lik min C-ponny som jag sålde för någon månadsen! o mdu vill se han så finns han på min kategori " Min häst"! =))



btw, jätte söt blogg! :D

2010-01-06 @ 23:26:47
URL: http://lindagustafssoon.blogg.se/
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Tävling på bloggen. Vinn en ridhjälm!

SV: jag tycker att den filmen är helt ok :) var dock ett bra tag sen jag såg den sist så minns inte riktigt :P

2010-01-07 @ 20:59:24
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: Sandra

Börjar ni så tidigt? :S

2010-01-08 @ 10:04:32
URL: http://sandrafalkevik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback