This pain is killing me


Foto: syster


Jaha, vart ska man börja?!

Fredagen var förjävlig (vilket ni antagligen redan vet), men det var gårdagen också. Jag var tvungen att åka ambulans till Uddevalla sjukhus igen, eftersom jag hade så otroligt ont. På akuten skulle de såga och klippa av mitt högra gips, för de var rädda att smärtan kunde komma från ett för högt tryck i min fot. Men trycket var normalt. Istället har jag fått en infektion i ett av operationssåren, och det är därför det gör så himla ont. Så nu äter jag 1500 mg antibiotika tre gånger om dagen, så nu blir det ännu mera mediciner. Dessutom har de ökat min smärtlindring, så nu äter jag 21 tabletter om dagen som minst. Har jag extra ont äter jag även 1-4 st OxyNorm.

Om smärtan nu inte kommer minska, så kommer jag att läggas in. Då är det något som inte stämmer, för så här ont ska man inte ha. Som igår när de sågade av mitt gips. Det gjorde så jävla ont att jag skrek ut min smärta, skällde på läkarna och sjuksköterskorna som höll på med min fot, grät, fick panik och mycket mer. Det är helt ofattbart. Jag visste inte ens att man får ha så ont på sjukhus. Visst, jag hade fått morfin, men det hjälpte ju såklart inte. De sa att nästa steg var att söva mig, och om jag ska in igen så ska jag fan sövas, för den smärtan är den värsta jag har haft under hela mitt liv. Den smärtan var likgiltig med den jag hade i fredags, och den var verkligen ingen barnlek. Fyfan!

Men nu är jag hemma i alla fall, och jag har inte fullt så ont som jag hade igår. Jag har fått en gipsskena istället för ett gips på höger fot, så att det inte ska trycka lika mycket. En gipsskena går nämligen inte hela vägen runt benet, utan är mest under och lite på sidorna.

Nu får vi hålla tummarna att detta hjälper, för jag klarar inte av mer otur nu.
E

Postat av: Sandra

Fy fan alltså :(



sv:

Ja, i örat. Ont som fa-an! Men dom kunde inte göra något åt det på sjukhuset idag, så jag får gå med det i tre dagar plus att jag ska droppa revaxör i örat. Sen på onsdag, förhoppningsvis, så ska dom spola öronen så allting försvinner :)

2010-07-11 @ 17:09:52
URL: http://sandrafalkevik.blogg.se/
Postat av: Sara

Men fy stackars dig, hur gick du omkull? Krya på dig som bara den, massa styrkekramar!

2010-07-11 @ 23:19:32
URL: http://ussing.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Usch tycker så otroligt synd om dig.Vilken otur du har,jag lider med dig.Tycker inte om att läsa det jag läser,vill bara att du ska må bra och fötterna ska vara läkta.Krya på dig.Och Styrkekramar i massor.Jag håller tummarna att du är på fötter snart igen.Finns som sagt om du vill prata mer.

Kram <3



Svar:Tack.Nu håller jag alla tummar och tår att du ska få må bra igen! <3

2010-07-11 @ 23:40:43
URL: http://becoolsodapop.blogg.se/
Postat av: Alexander

Stackars. Hoppas smärtan försvinner snart. Är oxå gipsad. Ena benet i helbensgips. Jag har ett jättebra knep för dig sedan när det börjar klia lite under gipsen.



Kram Alex

2010-07-15 @ 08:48:41
Postat av: Emma

SVAR till Alexander:

tack. nej, men vad jobbigt. är båda benen gipsade alltså, och ena i helbensgips? låter inte roligt alls du. det har redan börjat klia, och jag använder såna pinnar man använder när man stickar. ;) har du något bättre förslag? :) kram

2010-07-16 @ 14:56:29
URL: http://emmasol.blogg.se/
Postat av: Alexander

Hej!



Ne bara ena benet i gips men från tårna till ljumsken, får inte stödja benet och så vidare.

jo har ett bra tips. har du msn ?



Kram

2010-07-16 @ 15:16:18
Postat av: Emma

SVAR till Alexander:

jaha, men då kan du väl gå på gips iaf?

jo, jag har msn..

2010-07-16 @ 21:50:59
URL: http://emmasol.blogg.se/
Postat av: Alexander

ne får absolut inte ens nudda mark med gipset S

vad är din adress :)



2010-07-16 @ 22:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback