A rush of blood to the head

Dagens biologilabb

 

Godkväll!

Denna dagen har gått fort som tusan, och det är svinbra, för jag gillar inte måndagar.

Lektionerna bara rullade iväg, och helt plötsligt var i stallet för att rida Lady - käckt!

 

På biologilabben idag skulle vi labba med vårat eget blod. Det blev ett stick i fingret, och sedan dropp dropp på massa preparat. Det var en sjukt rolig labb, för vi fick reda på massor om vårat blod. Till exempel, jag har blodgruppen 0+, och mitt Hb-värde är 135 g/l. Intressant att veta tycker jag.

 

I stallet gick det hyfsat med Lady. Hon är brunstig, så hon var galet grinig, men i ridningen gick hon ganska bra. Jag tränade mest skänkelvikning och sluta. När jag inte har ridit henne på några dagar är hon alltid mycket jobbigare än om jag har ridit henne dagen innan. Jag vet inte riktigt varför, men så är det i allafall. Så hon var inte riktigt lika bra som hon brukar, men jag ska dit imorgon igen så då kommer hon nog gå bättre.

 

På tal om imorgon, så är jag ledig då - studiedag. Det är otroligt skönt, för jag har en hel del att plugga. Därför ska jag vara smart att åka till Lady på morgonen, så kan jag plugga hela eftermiddagen sen. Kanon!

 

Men nu ska jag ta och plugga lite, och sedan blir det nog tv. Världens underbaraste film The Guardian går kl 21 ikväll, så den ska jag nog se.

E

 

Ps. Farmor, 29 februari 1932 - 8 mars 2009! <3


Postat av: Sara

SV: Du kan ju se de treåringar(nyss fyllda dessutom) som gick bruksprovet nyss, välridna som tusan. Om du börjar rida dem när de är tre så hinner du knappast med bruks eller treårstest, när de är två är det dags! Vi snackar lätt ridning, inte mycket krav, mest ut i skogen och bli säker med ryttaren, det ska vara kul!



Dock skillnad från ponnyer där man oftast börjar ett år senare, då de växer långsammare.

2010-03-08 @ 20:47:08
URL: http://ussing.blogg.se/
Postat av: Micaela

Sv: Jag praktikerar på arktivtkopia (tror det heter så). Man gör expo, layout, affisch osv där. Det är väldigt kul :)

2010-03-08 @ 20:56:28
URL: http://dogirl.blogg.se/
Postat av: Sara

SV: Ja mina föräldrar är vegetarianer!=)

2010-03-08 @ 22:17:34
URL: http://ussing.blogg.se/
Postat av: Stephanie

Ja, det var asroligt! Det coola var ju också att vi hade samma blodgrupp och Hb-värde. :P

2010-03-09 @ 08:05:23
Postat av: mar

Usch!!!! Blodlabb!!!! Men jag kolla mitt blodtryck iaf! Så mycket vågade jag! =P

2010-03-09 @ 11:05:40
URL: http://mariaolausson.wordpress.com
Postat av: Emma

SVAR till Stephanie:

ja, det är fan coolt! men sjukt ändå, vi är så himla lika, i allt. :P

2010-03-09 @ 15:50:12
URL: http://emmasol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback