Tisdag = studiedag


Älskar vädret

Kl 7.50
skulle klockan ringa imorse. Jag vaknade dock 2 minuter innan, så jag slapp vrålet. Skönt.

Kl 9 var jag i stallet, och efter att ha lyft hästskit och fixat med hästmaten i ca 1½ timme satt jag äntligen på Ladys rygg. Ridhuset var ledigt, så det blev ett dressyrpass idag. Hon gick väldigt fint lilla Lady. Hon var inte lika spänd som hon brukar, och hon lyssnade fint på mig. Underbart! Synd bara att jag inte ska rida henne på typ en vecka nu. Jag har tyvärr för mycket att göra i skolan.

När jag var klar med Lady släppte jag ut henne i hagen, och sedan halkade jag iväg till bussen. I väntan på att bussen skulle komma solade jag ansiktet. Jag såg nog rätt rolig ut, för mössan satt på sniskan, och dessutom var jag säkert dränkt i halm, charmigt.

Nu när jag åter befinner mig hemma ska jag ta och plugga, massor!
Hoppas ni får en roligare eftermiddag än jag.
E

Postat av: Sara

SV: En häst är inte färdigvuxen vid 2 års ålder, dock har den nått sin slutliga höjd till 90 % vid ett års ålder, kan variera en del. Dock har inte alla tillväxtzoner växt igen helt, sedan måste man ta hänsyn om hästen är stor eller liten, grov eller nätt. Och som tidigare nämn så är det lätt träning som gäller, ingen större belastning eller krav :)



Ja, jag kan tänka mig att kött är gott, så lika bra att jag inte smakar så jag slipper grubbla på vad jag missar ^^

2010-03-09 @ 13:52:16
URL: http://ussing.blogg.se/
Postat av: Sara

Kan jämföra med att hästar växer ungefär upp till 5 års ålder, och ponnyer 8 års ålder, så de är lite senare! =)

2010-03-09 @ 13:54:49
URL: http://ussing.blogg.se/
Postat av: Leia ♥

Då är vi två. Här är också mycket snö.

2010-03-09 @ 14:27:18
URL: http://leiabloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback