Gårdagens tjejkväll och dagens aktiviteter

Gårkvällen hos Mar



Tette, Annie, Mar och Maria. Zandra fattas dock.


Mar och Tette hade varit duktiga och bakat en jättegod hallonpaj och en kladdig kladdkaka. Sjukt gott var det!

Jag har verkligen haft en superhärlig helg.

Igår eftermiddag åkte jag ju till Göteborg med ett gäng vänner för att kolla in Mar's lägenhet. Den var jättefin, och jag är avundsjuk, haha. Vi hade iallafall jättekul. Vissa drack vin, så några blev lite runda under fötterna, haha. Vi satt iallafall och pratade hela kvällen och halva natten, och det var jättemysigt. Jag kom hem kl 03:30 inatt, så det blev inte särskilt mycket sömn för min del.



Dagen på Kinnekulle




På väg till Kinnekulle - jag älskar att köra bil!


Det första jag gjorde när jag kom dit var att titta på och hjälpa pappa när han körde ett pass på banan.


Snyggobilen.


Dags att åka hem - pappa i husbilen och jag i volvo V70:n.


På hemvägen stannade vi vid Tre Älgar och åt mat. Jag åt en hamburgertallrik, och den var sjuuukt god.

Kl 08:30 ringde väckarklockan imorse, så då var det bara att kliva och upp åka till Kinnekulle. Det har ju varit testhelg där i helgen (vilket innebär att de som kör banracing för testköra innan premiären), så pappa har varit där och kört. Bilen gick fint, men det har kommit en ny volvo 850 till klassen, och den går uta helvete. Så pappas chanser att vinna i år (han kom tvåa förra året) är inte allt för stora, men jag håller tummarna.

På Kinnekulle blev det det vanliga, titta på när bilarna kör, mäta och ändra lufttrycket på pappas bil när han har kört, äta mat, sola, och lite annat smått och gott. Jag tycker det är hur mysigt som helst där, och jag är överlycklig att det snart är dags för preimär.

När vi kom hem fick jag även äran att backa av racingbilen från släpet och köra in den i garaget. Jag blir lika förvånad varje gång, för den är riktigt svårkörd. Det är inte bara att vrida om nyckeln och trycka på gasen, utan man måste trixa en del med koppling/gas för att få den mjuk. Jag fick inte motorstopp, så jag lyckades nog, haha.

Men nej, nu har jag babblat nog. Nu ska jag titta på Ponnyakuten.
Ha en bra kväll!
E

Postat av: mar

Hihi, det var jätte roligt att ni kom!!! =D =D Usch vad glad jag var att jag slapp sätta mig i en bil, och bara kunde lägga mig och sova med en gång! Hihi! ;)

2011-04-17 @ 21:43:33
URL: http://mariaolausson.wordpress.com
Postat av: Helene

Vilken mysig helg du har haft och mycket gott du har ätit = ))

Ha en fin måndag.

Kram Helene.

2011-04-18 @ 10:05:15
URL: http://helenesdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback