Dagens fyra ridpass

Ja, idag blev det faktiskt fyra ridpass. Jag börjar änna bli lite sliten efter allt jobb denna veckan. Det är hur mycket som helst att göra, och jag förstår inte hur jag orkar.

Iallafall, första ridpasset för dagen blev på Nike. Även idag var hon trevlig att rida, men däremot kändes hon inte lika avslappnad som igår. Jag vet inte om det berodde på henne eller mig, men säkert mig, för jag var jättetrött. Men Nike jobbade jag mycket med att forma henne och flytta henne runt inner skänkel, och stundvis gick det superbra. Jag hittade henne inte riktigt i traven idag heller, men om jag rider henne imorgon också så kanske jag gör det då - vem vet.

Dagens andra ridpass blev på Pepieta. Ponnylägret skulle rida ut, och då följde jag med på en häst för att hjälpa till att hålla koll på barnen. Pepieta var suuuuperpigg och ville inte alls gå i ponnysarnas långsamma tempo, så var lite studsig och sånt, men annars gick det jättebra. Jag jobbade lite med att försöka få henne i en låg form, och stundvis gick det jättebra.


Sindy

Efter att jag hade ridit Pepieta så red jag ännu en lektionshäst, och hon heter Sindy. Jag hade aldrig ridit henne förut, så det var lite spännande. Sindy är rätt gammal (jag kommer inte ihåg exakt hur gammal dock, men jag ska kolla upp det imorgon om jag kommer ihåg) och troligtvis ridskolans största häst. Jag trodde därför att jag skulle få mycket häst under mig, men hon var riktigt känslig, och behövde inte alls särskilt mycket hjälp innan hon kunde gå samlat under sig, så det var jätteroligt. Hon gick som en klocka i alla gångarter också, så det var jättekul. Bästa passet på ridskolehäst denna veckan faktiskt. Kul kul!

Det sista ridpasset blev på Lady, och med henne blev det en tur ut barbacka. Det var en jättemysig uteritt, och det blev både skritt, trav och galopp. Lady var på toppenhumör, så det var jättekul!

Imorgon blir det eventuellt några ridpass under arbetstid, men inget på Lady, för Tina har henne imorgon. Det ska faktiskt bli lite skönt, för jag är himla trött alltså. Men nu ska jag titta på tv, och sedan ska jag sova. Godnatt på er!
E

PS. MITT GRÖNA KORT ÄR NU REGISTRERAT I TDB, SÅ NU KAN JAG TÄVLA NÄR JAG VILL. TJOHOOOO!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback