Dagens ridpass - hoppning (film)

 

Jag hoppade som sagt Lady idag, och här har ni filmen från det. Jag filmade bara de sista sprången, så filmen är rätt kort. Jag är iallafall jättenöjd, för på hoppträningen i onsdags ville hon ju inte ens hoppa den höjden vi hoppade idag (ca 70cm). Hon tvekade lite en gång och vägrade, men jag gick på henne lite mer andra gången, och då hoppade hon jättefint resten av gångerna. Käckt!

Under kvällen har jag även ridit Nico, en jättesöt ridskoleponny. Han är rätt ny och lite för svår för många av eleverna, så jag fick ta honom idag. Jag red honom på sista lektionen, och han var jättemysig - pigg och glad. Han var rätt lätt att forma också, så det var kul. Dock är han väldigt springig i galoppen, så den gick väl inte jättebra, men han var duktig ändå. Idag var det markarbete för eleverna, så även Nico och jag fick jobba med bommar. I slutet hoppade vi två studs också, och det gick jättebra. Söteponnyn!

Imorgon blir det nog inga ridpass, men på onsdag har jag Lady igen, och då blir det eventuellt en uteritt.
E

Postat av: Emelie

Jag tycker Lady ser ut att ha en väldigt fin bjudning mot hinderna nu =)



sv: Ja, Rune är så himla snäll. Han finner sig verkligen i allt jag gör :]

2011-08-23 @ 22:30:08
URL: http://semlur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback