Dagens ridpass (hoppning: film)

 

Första ridturen för dagen var på ridskoleponnyn Padishah. Dock red jag henne barbacka när vi skulle leda hästarna från en hage till en annan, så det var ju inget ridpass direkt - men mysigt var det.

När jag slutade jobbet idag red jag Arom. Tina (inte Lady's ägare alltså, utan en kompis) var med och tittade på, så det var jättekul. Det blev hoppning för Arom idag, och det gick jättebra. Först red jag fram honom en stund, och sedan började jag hoppa. Tina var snäll och filmade, så ni kan se på filmen vad vi gjorde. Idag provade jag att höja till 110cm, och det gick jättebra. Han tvekade lite första gången, men sedan hoppade han utan problem. Fina killen!

Efter jag hade ridit Arom så fick Lady ett dressyrpass, fast det gick riktigt dåligt. Jag förstår inte varför hon är så konstig i vänster varv, för i höger går hon riktigt fint. Imorgon ska jag prova att rida med hackamoret istället, så kan jag jämföra och se om hennes fjanterier beror på något annat än bettet. Det ska bli spännande!
E

Postat av: Emelie

Vad fina ni är :D Han ser ut att vara en riktigt trevlig häst.

2011-08-06 @ 00:13:22
URL: http://semlur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback