De senaste ridpassen (film: dressyr)

ONSDAG!

 

 

Nico - ridskoleponny

I onsdags red jag först Nico, och det gick riktigt bra. Denna gången red jag själv i ridhuset, och han var jättetrevlig. Det är lättare att hitta knappar och sånt på nya hästar när man rider själv tycker jag (alltså utan tränare), för annars blir man så begränsad. Missförstå mig inte, jag älskar att rida för tränare, men rider man en häst som man inte har suttit på så många gånger så tycker jag det ger mer att rida själv, för då får man tänka lite och hitta knapparna själv.


Lady
På henne blev det en uteritt med några elever. Jag red sist med henne, och det gick superbra. Ritten bjöd på skritt, trav och galopp, och vi var ute i ca 1h 15 min. Mys!


TORDAG!

Lady
Det var den dagen som Lady var så himla fin. I början var hon som vanligt - ett jävla as, men sedan började hon slappna av och jobba i en jättefin form. Jag fick henne avslappnad i alla gångarter i båda varven, så jag är verkligen suuuupernöjd med det ridpasset. Underbart!


FREDAG!

Nico
Idag blev det en uteritt på Nico. Jag red med en grupp elever efter + en ridlärare, och det gick jättebra.


Rifle - lektionsponny, D- ponny (145cm hög), vit arabkorsning
Det var första gången jag satt på honom, så det var roligt. Det blev iallafall en uteritt med honom också + en grupp elever, och det gick finfint. Mysig häst!


IMORGON!
Imorgon ska jag rida Arom och Lady, + kanske en till häst, men det vet jag imorgon. Nice nice!
Nu ska jag strax sova, för jag är helt slut.
Godnatt!
E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback