Gårdagens och dagens ridpass

Pepieta

 

Både igår och idag har jag ridit Pepieta. Hon var rätt svår, men riktigt mysig när hon slappnade av. Grejen med henne är hon har en väldigt svag överlinje, och är därför svår att få i rätt form. Men efter lite jobbande fick jag henne att gå riktigt fint, iallafall igår. Idag var hon jääättestel, men jag tror att hon hade träningsvärk och inte riktigt ville jobba. Men hon var mysig iallafall, pigg och glad - typ världens snällaste häst.

 

Nike

Igår red jag även Nike, och det gick sådär. Jag hittade inte riktigt hennes knappar, så det var lite surt, men stundvis gick även hon riktigt fint. Dock var hon gaaalet pigg, så hon brallade en hel del och ville inte riktigt göra det krävde av henne, så då blev hon lite studsig stundvis, busen. Men hon var rätt trevlig att rida, men kräver nog några ridpass innan man riktigt hittar henne.

Idag red jag även en häst som heter Lillan, men jag hittade tyvärr ingen bild på henne. Hon är brun med några vita strumpor, har en bläs och är supersöt verkligen. Hon hade rätt trevliga gångarter, men var väldigt svår att hitta knapparna på, så jag tror att det tar några ridpass att hitta även henne. Även hon var superpigg, och brallade en hel del.


Torsten

Idag longerade jag även Torsten, en liten B-ponny. Han var pigg och trevlig, och lyssnade hyfsat bra på mig. Han hade lite svårt för att fatta galopp, men när han väl kom igång gick det jättefint.

Imorgon får jag se om det blir några ridpass på lektionshästarna/ponnysarna, men när jag slutar ska jag iallafall rida Lady.
E

Postat av: Emelie

sv: Haha ja, vita ridbyxor blir vääldigt snabbt smutsiga :p

2011-08-10 @ 23:59:00
URL: http://semlur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback