Gårdagens och dagens ridpass

Dumpade i hagen...

 

Igår var jag i stallet och red Lady (och lyckades dumpa ena foten i geggan i hagen när jag skulle hämta in Lady). Det blev dressyr med halsförlängare, och det gick sviiiinbra. Hon var jättetrevlig faktiskt, och jag var värsta taggad. Jag kom på en jätterolig övning som jag jobbade väldigt mycket med. Jag red på fyrkantsspåret, gjorde en volt, fortsatte i öppna, efter ett tag fortsatte jag in på en volt igen (då är det lätt att se om man har gjort en korrekt öppna eller ej), därefter öppna igen, osv. De jobbade jag med bara i trav, och även lite samma sak fast med sluta istället. Det var himla roligt faktiskt, så det kommer jag nog göra en del framöver.

 

Idag hade jag planerat att hoppa lite, men en i personalen skulle rida ut med några praktikanter, så jag följde med - vädret var ju underbart! Det var en väldigt nyttig ridtur där Lady fick träna på att vänta (hon brukar bli väldigt ivrig och vill bara springa iväg). Så istället för att kraften försvann framåt så samlade jag upp energin i handen, och hon gick sååå fint efter ett tag. I början var hon såklart skitsur, efter ett tag började hon jobba superfint -> jättenöjd ryttare.

 

Nu blir det ingen ridning på Lady förrän nästa vecka. Dock ska jag rida lektion imorgon, men det är ju på lektionshäst, som vanligt på lördagar. Imorgon har jag även stalljouren, så jag kommer hänga i stallet hela dagen. Det gjorde jag dock idag också, för när jag kom dit och skulle rida så frågade stallchefen om jag ville hoppa in och ta ponnylektionerna idag, och det tackade jag ju inte nej till. Så jag red och fixade allt för Lady, och sedan var det dags att börja jobba. Käckt!

 

Nu ska jag sova, för imorgon ska jag vara i stallet senast kl 7.
E


Postat av: Emelie

sv: Ja jag gissar på att han har kliat sig mot något =)

2011-12-03 @ 19:15:55
URL: http://semlur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback