Gårdagens ridpass - hoppträning

 

Igår var det dags för hoppträning igen, och jag var inte taggad för fem öre. Det ändrades dock när jag kom till stallet, för jag var där i god tid, så jag hann borsta Lady ett bra tag, så hon blev jättefin.

 

För omväxlings skull hade vi en del markarbete i början (vi brukar börja hoppa direkt), och där var Lady jäääääääättefin. Hon gick i en jättefin form, så jag var riktigt förvånad. Dock är hon inte helt enkel, så man får se till att rida i varje steg, så jag blev riktigt trött. Det vi gjorde var iallafall typ samma som ritningen ovan, fast det var inga hinder, utan trav- och galoppbommar. Galoppbommarna låg på volten, och sedan låg det travbommar vid de andra hinderna. Hon var som sagt jättefin, och på volten fick hon en supertrevlig galopp till slut. Himla kul!

 

Därefter hoppade vi istället, och det gick sådär. Hon var sitt gamla jag, alltså grinig och inte alls lyhörd. Jag vet inte riktigt varför, men hon hade väl en dålig dag. Problemet jag hade var att hon inte svarade för ytterskänkeln, så när jag skulle rida an mot hindret på volten så flöt hon åt sidan, och när jag gick på henne blev hon skitsur. Att hoppa var inga problem alls, men det just mellan hinderna som problemen låg. När vi hade hoppade igenom banan några gånger gick det dock mycket bättre, och sista rundan satt perfekt. Lite surt att det tog tid bara - en sån simpel övning borde sitta perfekt från början. Men det är väl bara att träna vidare antar jag.

 

Allt som allt är jag iallafall nöjd med hoppträningen, och även om jag fick kämpa en del så fick jag en trevlig känsla, och det tycker jag är väldigt viktigt.

E



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback