Operationen gick bra

Min högerfot igår kväll

 

Operationen gick bra.

Kl 07:20 rullades jag in för förberedelserna, och kl 08:20 sövde de mig. Kl 10 kom jag in till uppvaket, så det gick rätt fort. När jag vaknade hade jag dock så jävla ont att det inte var sant, så jag fick massa starka smärtstillanden så att smärtan skulle avta, men det tog över en timme innan det hjälpte. Fyfan alltså! Jag fick till och med en smärtblockad i benet, men det hjälpte inte på mig. En smärtblockad är som en slags lokalbedövning där man går in i nerverna och "avaktiverar". Jag fick min i höger knäveck, men det hjälpte ju som sagt inte. Sist gång jag opererades fick jag blockader i båda benen, men det funkade inte då heller. Men det beror väl på att smärtan är så stor, antar jag.

 

Jag fick ligga på uppvaket i flera timmar eftersom jag hade haft så ont, men vid 13-tiden rullades jag in till en annan avdelning för att vila upp mig lite mer. Pappa kom och hämtade mig på eftermiddagen, och kl 16:30 var jag hemma. Hur skönt som helst.

 

Igår kväll var jag helt slut, så jag orkade inte blogga. Idag är jag inte riktigt lika trött, men jag känner mig ändå helt svimfärdig. Dessutom äter jag ju rätt mycket morfin, och det för att jag blir trött och snurrig, så det är lite jobbigt.

 

Smärtan kommer i perioder. Ibland har jag inte särskilt ont alls, medan andra stunder har jag jätteont. Men det är bara att bita ihop. Jag är bara glad över att det har gått så bra som det har gjort, och att jag redan kan gå utan kryckor. Vi vet inte om det har blivit någon jättestor förbättring än, men det visar sig ju mer jag tränar.

 

Så ja, nu är operationen över - äntligen! Tack till er som hörde av er också önskade mig lycka till. Det betydde jättemycket!
E

Ps. Om en stund kommer jag starta en bloggtävling, där ni har chansen att vinna fjärde boken i Pretty Little Liars-serien. Så håll ögonen öppna.

Postat av: Petra

usch vad hemskt men hoppas det blir bättre.

är det en ttuering u har på benet eller vad är det för något?



du får ha en bra helg.

2011-02-24 @ 16:08:09
URL: http://petrasjogren.blogg.se/
Postat av: mar

Gud vad sköt att det gick så mycket bättre den här gången!! Då hoppas vi bara att foten blir bra också! <3

2011-02-24 @ 16:29:45
URL: http://mariaolausson.wordpress.com
Postat av: Emelie

Åh vad skönt att det gick så bra!!

2011-02-25 @ 00:21:12
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: FIONA - ja, som hon i shrek

skönt att det gick bra!

2011-02-25 @ 16:55:28
URL: http://lovefiona.blogg.se/
Postat av: BEAUTY SECRETS Vinn hårprodukter!

Vad härligt att höra att operationen gick bra!!

Tur att det finns morfin alltså..!



Hoppas det läker sig snabbt sötnos!:)

Och tack för din fina kommentar! Jag ska inte bry mig om sådana idioter!



Kram<3



2011-02-27 @ 13:07:46
URL: http://beautyandsecrets.blogg.se/
Postat av: Sandra

Skönt att allt gick bra, hoppas foten blir helt bra nu!



Förresten, är det en tatuering jag ser på benet? :p

2011-02-27 @ 19:35:56
URL: http://sandrafalkevik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback