Min och Ladys första hopptävling tillsammans


Guuuud vilken duktig häst Lady är. Jag är så himla nöjd med dagens tävlingar!

50cm
50cm gick jättebra. Hon var lite tittig och så, men inte alls lika mycket som jag trodde att hon skulle vara. Vi fick ett rätt bra flyt tycker jag också, fast jag fick bryta av till trav vid ett tillfälle och byta galopp. Men annars flöt det på riktigt bra tycker jag. Vid sista hindret tvekade hon en del, men efter lite övertalning så hoppade hon det utan problem också. Fina tjej!

 

60cm

Eftersom 50cm gick så bra, så valde jag att hoppa 60cm i nästa klass, och det gick jättebra det med. I den här klassen kändes hon mycket mer avslappnad, så det var skönt. Vi fick en ganska bra rytm även här, speciellt de 6 första hinderna, för sedan trodde nog Lady att hon hade hoppat färdigt, haha. Så jag fick väcka upp henne lite innan hinder 7, och sedan fick jag inte igång henne riktigt till hinder 8, men det gick ju fint ändå. Hinder 9 (sista hindret) hoppade hon jättefint, så det blev ännu en felfri ritt. DUKTIG TJEJ!

 

Jag är galet stolt över lilla Lady faktiskt. Jag trodde inte att hon skulle hoppa så bekymmerfritt, men det var ju jättehärligt att hon var så avslappnad.

 

Efter tävlingen släppte vi ut hästarna på grönbete, och jag har filmat och tagit kort på det, så det dyker nog upp i bloggen lite senare. Ha det bra tills dess!

E

 


Postat av: Sandra

sv: Aawh, kul! :DD

Okej, jag är på dom sista avsnitten på säsong 1 ;)

2011-06-02 @ 18:29:22
URL: http://sandrafalkevik.blogg.se/
Postat av: Amanda

sv: nej precis, jag ger henne den eftergift hon vill ha / behöver ha och inte mer än så.



o jag vet, ngn dålig vana jag fått för mig på chip. vet faktiskt inte varför men jobbar och har jobbat med det hela tiden. Det är typ på tävling o sådär som jag bara glömmer det, skulle behöva ha ngn som sa åt mig typ precis innan start eller nåt :)

2011-06-02 @ 18:53:37
URL: http://fotografamandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback