Longering av två ponnysar + bad med Lady


Över: Jack
Under: Padishah


Vädret är ju underbart alltså. Det hade inte suttit fel att ha legat och stekt på stranden hela dagen, men att jobba ute är ju inte fy skam det heller.

Idag longerade jag två ponnysar; Jack och Padishah (som jag även har ridit några gånger). De var lite matta pga värmen, men jobbade på rätt bra ändå. Jack blev bara mjuk i skritten, men jag spände inte inspänningen så mycket på honom, så jag tror det är därför. Padishah blev mjuk och fin i både skritten och i traven, och hade jag satt henne i galopp mer så hade hon nog blivit fin i galoppen också, men det var så varmt, så jag skippade det. Både ponnysarna skötte sig ypperligt iallafall, så det var kul.

Efter jobbet hämtade jag Lady i sommarhagen, tränsade och red ner till vattnet igen. Hon var superduper-modig, och gick raka vägen ner i vattnet utan att tveka. Hon verkar tycka det är sjukt kul att bada alltså, så det ska jag se till att göra lite då och då. Dock ska hon få sig några vanliga ridpass också, men just nu har hon skav från sadelgjorden, så jag vill inte rida så mycket med sadel för tillfället.

Iallafall, på väg upp från sjön så hoppade vi över 4 stockar. Hon var supertaggad och överhoppade sig massor, så jag flög omkring rejält där uppe på ryggen. Jag red ju barbacka, så det blev balansövning för min del. Hehe, men det var jättekul faktiskt.

Meeeen, nu måste jag hoppa in i duschen.
E

Postat av: Tilda

Jag hoppas att du fortsätter med att uppdatera din blogg - den har verkligen potential :)!

2011-07-13 @ 02:07:40
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback