Dagens ridpass - dressyrträning

Wakito och jag på hoppträning för ett år sedan



Det blev dressyrträning, och det var välbehövligt. Jag har nämligen inte ridit dressyr för tränare på några månader, så det passade fint.

Jag hade fina Waktio, och var jättemysig idag. I början var han lite spänd och på tårna, men jag jobbade mycket med att han skulle vara avslappnad och nästan vila lite på stegen, och då började han slappna av. I slutet var han riktigt avslappnad, så jag är jättenöjd.

Första halvtimmen av ridpasset fick vi rida fram självständigt, och då jobbade jag som sagt mycket med att få honom lugn och mjuk. Jag gjorde mycket lösgörande arbeten, som skänkelvikning, öppna och tagen baldel, och det gick jättebra. Efter framridningen skulle vi jobba med att rakställa hästarna, och att sedan även ha dem raka, men ställda åt olika håll. Det var rätt simpelt, men ändå en rätt nyttig övning. Wakito var fin, men blev lite vinglig när han spände sig.

Jag är som sagt jättenöjd med ridpasset, så nu ska det bli kul med en hoppträning imorgon. Det blir många ridträningar denna veckan, men det är bara bra.
E

Postat av: Lilitha

Vad härligt det verkar. Ha en bra dag söta du...



Kram Lilitha

2011-03-30 @ 00:21:04
URL: http://lilitha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback