Dagens ridpass - hoppträning


Dagens övning

Jag hade Tim, som vanligt, och vi hoppade den lilla banan ovan. Först hoppade vi bara kombinationen några gånger dock, och sedan hoppade vi banan två gånger. Vi fokuserade på att ha en jämn och rytmisk galopp, och att få en fin sväng mellan hindrerna (vissa svängar var ju rätt snäva). Det gick jättebra idag. Tim gick fint, jag hade lätt att hitta avstånden, och övningen var nyttig. Sista runda blev han lite för lång och stark dock, men annars gick det finfint.

Jag är dock ganska trött på att rida Tim nu. Missförstå mig inte, jag tycker han är jättemysig, men jag har ridit honom sen jag började igen efter skadan i höst, så jag känner änna att det är dags att byta nu. Det känns liksom som att han går som en klocka, och att det inte händer särskilt mycket när man rider honom. Jag gillar hästar som har temprament, hästar med lite go i - inte hästar som gör allt man säger till dem. Jag tycker nämligen att det blir tråkigt i längden. Så vi får hoppas att jag får en annan häst nästa vecka, för annars blir jag faktiskt irriterad.
E

Postat av: Angelica

Sv: Tack så mycke :) Jag är 19.. hehe :)

2011-03-23 @ 21:39:35
URL: http://amps.blogg.se/
Postat av: esra

jag minns inte vad det var för vaccination

2011-03-23 @ 22:36:24
URL: http://eessrraa.blogg.se/
Postat av: kurdisk muslimsk tjej <3

ska vi följa varandra på bloglovin ? förlåt om jag redan har frågat ! Jag har ingen koll på vilka jag har frågat de senaste året haha :D

2011-03-23 @ 23:43:40
URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/
Postat av: Tina

Hade tjocka berta gått att lasta lätt hade du lätt kunnat ha med henne :P Men ska komma igång med lastningen så fort däcken är bytta på bilarna o det finns plats att ställa upp transport på nåt bra ställe =) Hästkraken måste ju ut o ridas på andra anläggningar nu :P

2011-03-24 @ 06:35:40
URL: http://tinastandar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback