Dagens ridpass - hoppträning


Dagens lektion - jättekul, och även ganska lätt


Onsdag = hoppträning.
Det gick faktiskt riktigt bra, trots att jag är lite svagare än vanligt. Det kanske berodde på att jag har fått massa inspiration efter Gbg Horse Show, så jag var värsta taggad.

Jag gillade dock inte själva upplägget av lektionen. Vi började med att rida fram i ca 20 minuter, och sedan hade vi en genomgång på lite fakta i typ 15 (!) minuter. Därefter skulle vi rida ännu självständigt, och det gjorde vi i typ 10 minuter. Sen började vi äntligen hoppa. Vi hoppade alltså bara i en kvart, så det var lite synd.

Iallafall, jag hade Tim, och på framridningen gick bra när han slutade att stå emot mina hjälper. Då blev han mjuk och fin och arbetade på bra. Efter genomgången var han jättestel igen, men det släppte i slutet, och i hoppningen gick han jääättefint. I början var jag lite efter i tanken, och planerade inte så bra, men jag kom på mig själv rätt fort, och då gick det jättebra. Jag hade en jättegrym känsla i slutet, då jag kände att jag verkligen tänkte på allt. Riktigt härligt var det, för det flöt på så himla bra.

Jag tycker dock vi har hoppat rätt lågt de senaste gångerna. Jag vill hoppa runt 110cm - tycker det är lagom. Nästa gång får jag förhoppningsvis en ny häst också. Jag känner att jag har haft Tim tillräckligt länge nämligen, hehe.
E

Postat av: Helene.

Va duktig du är med din ridning = ))

Men gillar man nåt så är det ju så...

Kram Helene.

2011-03-02 @ 21:11:23
URL: http://helenesdagbok.blogg.se/
Postat av: Petra

svar okej va bra <3.



Hur är det med såret tänkte på det inlägget?

2011-03-02 @ 21:30:27
URL: http://petrasjogren.blogg.se/
Postat av: Emelie

Kan du inte nämna till tränaren att du önskar om att få hoppa högre? Om inte de andra i gruppen vill kanske hon kab höja enbart när du rider och efter det sänka tillbaka eller något =)



sv: Ja men tanke på hur lite halt hon varit och enbart vid trav i longering i ena varvet så hade jag aldrig förväntat mig att komma hem med en gipsad häst. Plus att hon har kört race i hagen och busat, brallat osv. Veterinären själv trodde jag skämtade som kom in med en helt frisk häst innan hon fick se hur hon reagerade i ena varvet vid longering. Menmen, felet är hittat. Det är huvudsaken =)

2011-03-02 @ 22:08:00
URL: http://semlur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback