Dagens ridpass - markarbetsträning

Denna övning jobbade vi med i båda varven

 

Dagens ridpass på Lady blev mer ett markarbetspass. Jag red för Annica som vanligt, och vi gjorde övningen ovan. Det gick riktigt bra, även om jag inte riktigt lyckades rama in henne alla gånger. Hon var väldigt positiv mot hindrerna, och hoppade fint, så jag är jättenöjd.

 

Dock tycker jag att det var ett sjukt tråkigt ridpass. Vi gjorde denna övningen heeela lektionen, och det blev lite tråkigt. Dessutom blir det ju lite segt för hästarna att bara rulla på likadant likadant.. Det var en nyttig övning dock (kanske lite väl simpel), så man hade ju kunnat börja med den, och sedan fortsatt med något annat. Men men, nu blev det såhär, och det fick ju gå. Huvudsaken är att jag är nöjd, och det är jag ju som sagt.
E



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback