Motion försärker immunförsvaret



Jag har varit på sjukgymnastik nu under morgonen, och jag var inte sugen för fem öre. Ibland kan man ju varit lite pepp på att träna, men det var jag inte idag. Men nu är det gjort, och nu ska jag inte dit förrän på måndag. Skönt!

Just nu ligger jag i sängen och tittar på tv. Jag ska sega heela eftermiddagen, och sedan ska jag på hoppträning ikväll. Jag har tittat på The Doctor's på Tv4+ några dagar i rad, och häromdagen rekommenderade de faktiskt att motionera när man är förkyld (eller har någon annan infektion), eftersom det stärker immunförsvaret (om man inte tränar för hårt, för då försvagas immunförsvaret istället). Det gör att man, i sin tur, snabbare blir av med infektioner. Så jag hoppas att jag mår ännu bättre ikväll när jag har ridit lite, för efter dressyren igår mådde jag faktiskt mycket bättre än vad jag hade gjort under hela dagen. Så det kanske ligger något i det de säger.
E

Postat av: Martina

Ja tror du har uppfattat lite fel... bara för att jag kanske nu är gladare så betyder de inte att jag inte skulle ha kunnat haft ett tragiskt liv.. ja mår bättre nu och är glad för det. Synd bara att du bryr dj bara om att läsa bloggar där männiksor mår dåligt..

2011-03-30 @ 13:20:38
URL: http://mangoow.blogg.se/
Postat av: Martina

Den där "reklam" kommentarern skrev jag ju för en tid sedan, då mådde jag faktist jätte dålit.. men du såg på min blogg först då jag började må bättre. Skrollar du tillbaka så kan du läsa om att jag går på antidepressiva piller... o att jag lidit av depression...

2011-03-30 @ 13:46:30
URL: http://mangoow.blogg.se/
Postat av: Helene

Hoppas du har haft en bra dag.

Kram Helene.

2011-03-30 @ 20:15:54
URL: http://helenesdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback