Dagens ridpass - dressyr och hoppning Arom och Lady (film)

 

Strax innan jag gav mig av till arbetsförmedlingen (där det förövrigt gick jättebra) ringde Frida och frågade om jag ville ta Arom idag. Jag hade inga planer för eftermiddagen/kvällen, så jag kunde ju lika gärna åka till stallet. Sagt, och gjort!

 

Arom fick sig ett litet blandat pass idag. Först red jag dressyr ett tag, och det gick riktigt bra. I högervarvet var han hur mjuk och fin som helst, men i vänster var han dock stel som en pinne. Det blev lite bättre i slutet dock, så det är ju skönt iallafall.

 

När jag hade ridit dressyr ett tag så bestämde jag mig för att hoppa ett litet sockerbitshinder som fanns i paddocken. Det gick jättebra, och jag riktigt kände hur han sög tag i hindret - kul! Jag hoppade hindret några gånger, och sedan skrittade jag av honom. Fin häst!

 

 




Lady och jag 21 april 2011 - här överhoppar hon sig också en hel del.

 

Sedan red jag även Lady, för Tina undrade om jag ville rida henne också, och det ville jag, hehe. Hon fick hoppa lite idag, och det gick jääääättebra. Jag hoppade runt 60cm som högst, och det tyckte Lady var skitroligt. Dock överhoppade hon sig en hel del, men det brukar hon ju i och för sig göra. Hindrerna var lite tittiga också, så det kan ju också vara en orsak.

 

I början hoppade jag bara över några räcken, sedan hoppade jag en kombination med två galoppsprång, och sedan en linje med tre galoppsprång emellan - allt gick som sagt grymt bra, så jag är nöjd.

 

Nu blir det ingen ridning förrän på onsdag. Dock ska jag till stallet ändå, för imorgon börjar min praktik på Brätte Ridskola (där både Lady och Arom står). Det ska bli jätteroligt, men jag kommer nog vara redigt trött ett bra tag framöver, så jag får se hur mycket jag orkar blogga.

 

Men men, vi hörs imorgon iallafall.

Godnatt!
E


Postat av: Stephanie

Hoppas första dagen på praktiken blir bra. Även om det snöar.:(

2011-05-03 @ 09:18:51
Postat av: Anna

Hur länge ska du göra praktiken? :D

2011-05-03 @ 18:43:35
URL: http://maskott.blogg.se/
Postat av: Emma

SVAR till Stephanie: ja, jävla kasst väder alltså. :O men nu är det ju fint igen, som tur är. :)

2011-05-08 @ 12:12:18
URL: http://emmasol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback