Dagens ridpass - hoppning


Lady och jag idag

Idag åkte jag till stallet lite tidigare för att hinna rida innan jag började jobba (mocka och sånt kan jag göra under en rast, eller när det är lite att göra). Det blev ett hoppass i paddocken, vilket var riktigt roligt. Dock glömde jag att byta till ridbootsen, så jag red i vanliga kängor, haha.

Jag skuttade iallafall över en oxer på ca 35cm några gånger i båda varven, och sedan höjde jag till 65cm. Jag trodde att Damen skulle tveka lite, men det gjorde hon inte. Hon har blivit riktigt säker i hoppningen tycker jag (iallafall på de höjderna jag hoppar nu), så jag ska nog ta och höja lite mer nästa gång jag hoppar. Jag hade kunnat höja idag, men skorna jag red i hade så dåligt grepp, så jag skippade det.

Nu ska jag inte rida Lady förrän på torsdag, men dock ska jag mocka och sånt så att Tina bara kan komma ut och rida. Hon jobbar galet mycket nu, så jag tänkte vara snäll och underlätta lite för henne.

Men men, nu ska jag slappa. Jag jobbar kväll imorgon också, så jag behöver inte gå och lägga mig übertidigt ikväll. Skönt!
E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback