Dagens ridpass - hoppträning


Fina Molly (inte världens mest smickrande bild kanske, men strunt samma)

Idag mår jag betydligt mycket bättre än igår. Igår gick jag nämligen och la mig kl 19:40 (!), somnade kl 20:30 och vaknade kl 05:20. Jag fick en hel del välbehövlig sömn med andra ord. Idag har jag heller inte lika ont i foten, för jag har tvingat mig själv att ta lite småpauser idag, och att inte köra "fullt ös medvetslös" från 7 till 16.Det visade sig vara bra för mina fötter, för ikväll gör det faktiskt inte särskilt ont, och då har jag ändå varit och hopptränat.

På tal om hoppträning, så gick dagens pass riktigt bra. Hon är lite klurig i markarbetet fortfarande dock (hon kommer inte riktigt till eftergift), men hon gör det jag ber henne om, så jag är nöjd ändå. Hoppningen gick kanon. Vi hoppade en bana (jag orkar tyvärr inte rita upp den, men det var mycket relaterade avstånd), och det gick jättebra. Första rundan flöt på fint, men dock hade jag svårt med avståndsbedömningen. Andra rundan gick bättre, för där hittade jag både flytet och avståndspunkterna - härligt!

Nu är det bara fyra hoppträningar kvar innan sommaren, och sedan kommer jag inte fortsätta att rida i den gruppen. Jag har tillräckligt med jobb och hästar ändå, så jag klarar mig nog utan det.

Men nu ska jag kolla på One Tree Hill innan det är läggdags. Imorgon har jag sovmorgon, vilket ska bli sjuukt skönt.
E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback