Gårdagen och dagen ridpass


En suddig bild från när jag hoppade Lady i fredags

Uppdateringen är väl inte den bästa, kan jag erkänna, hehe. Nåja, så blir det ibland. Jag har ju en del att göra nuförtiden.

Igår jobbade jag kvällen (12:30 - 20:30), och då var jag ju i stallet och red innan jag började. Frida och jag byggde upp en bana i ridhuset, och då hoppade vi lite. Banan låg på 50cm i början (för att se om den höjden är bra att hoppa på torsdagens hopptävling), och det gick superduperbra. Hon hoppade lätt som en plätt, så efter ett tag höjde jag till max 70cm. Det gick bra det med, så om 50-klassen känns klockren på torsdag, så kanske jag hoppar 60cm också. Men det får jag se, det beror på hur hon känns.

Idag har jag jobbat dag (7:00-15:30), så jag red när jag slutade. Det blev en uteritt, och den var supermysig. Det blev en varierad tur med mycket utav alla gångarterna - härligt!

Imorgon ska Tina rida Lady (eftersom jag har hoppträning efter jobbet), så det är bra. Jag vill ju inte att hon ska vila dagen innan en tävling liksom.

Men men, nu ska jag glo på OTH, och sen ska jag sova. Imorgon börjar jag kl 7 igen, så det blir ingen sovmorgon för min del.
E

Postat av: Anonym

varför praktiserar du på en ridskola? :)

2011-06-01 @ 10:33:50
Postat av: Emma

anonym: för att det är en av behörigheterna man måste ha för att kunna söka till hippologen. :)

2011-06-02 @ 18:07:54
URL: http://emmasol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback