My weekend

Anna Jarnald och hennes otroligt fina häst Hilton på en tävling i mars 2010

 

Det blev ingen filmning på invigningen igår. Jag orkade helt enkelt inte (latmask!). Det var iallafall riktigt kul - speciellt att se dressyren faktiskt. Anna Jarnald var där och red ett litet program på sin Hilton, och det var otroligt kul att se. De red ett svårt program, och ändå såg det så himla lätt ut. Helt galet! Anna ska tydligen tävla i Grand Prix i sommar (har jag för mig att de sa det i högtalarna), så det var otroligt kul att få se ett sånt duktigt ekipage. Det är nästan så att jag blir sugen på att bli dressyrryttare nu alltså (men bara nästan).

Hoppningen var såklart också rolig att se. Det var en av ridlärarna som hoppade några språng på 1,40m med sin häst Robin, och det såg också otroligt lätt ut. Hade jag varit miljonär hade jag lätt gått och köpt en fin hopphäst alltså, för det är sjukt vilka fina språng de tar.

Ponnykadriljen var också fin, och den hade ju varit rolig att vara med i, haha. De är så söta de små ponnysarna tycker jag.

Efter invigningen var jag med och släppte in Lady från betet, och sedan åkte jag hem och glodde på OTH hela kvällen. Jag var nämligen helt slut.


Fiskarnas tillfälliga hem under tiden jag gjorde rent akvariet.


När vi var i stugen gick jag en lite promenad med Tea till Göta Kanal

Idag har jag gjort lite smått och gott. Jag började dagen med OTH, och sedan gjorde jag en stor rengöring i mitt akvarie. Ni vet, ta ur alla fiskarna och sedan göra rent allt från grunden. Superfint blev det, så nu känns det toppen (det är alltid lite segt innan man får tummen ur röven och börjar).

Därefter blev det en tripp till stan med syster där jag köpte kläder inför min kusin Simon's student (kläderna får ni se vid senare tillfälle), och sedan gick vi till mammas stuga där vi firade mors dag. Trots regnigt väder hade vi det riktigt trevligt, så det var mysigt.

Nu ska jag titta på ännu ett OTH-avsnitt, och sedan ska jag sova. Jag jobbar kväll imorgon, men jag ska till stallet under morgonen och hoppa lite med Lady innan jag början. Så jag kan inte sova hela förmiddagen, även om det låter väldigt lockande.
E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback