Dagens ridpass - dressyr (film)

 

Idag blev det ett dressyrpass på Lady. Hon var riktigt fin faktiskt, fast jag tror att hon hade en sumla energi i början, för hon klagade som sjutton och tyckte inte det var kul alls. Dock lugnande hon ner sig efter ett tag, och då blev hon jättetrevlig.

 

Jag red med halsförlängaren idag, och det gör jag för att hon ska stärka ryggen. Det är ju inte så lätt att kräva massor av henne när hon inte har strykan än, så då gör jag det lite lättare för oss och använder hjälptygeln. Jag måste longera henne snart också, för det var ett tag sen sist.

 

Jag måste säga att jag fick en jättetrevlig galopp på henne idag. Den var väldigt rund och fin, och vissa galoppfattningar var klockrena. T.ex. den som är ca 1:40 in i klippet - den var jag riktigt nöjd över.

 

Igår var jag också i stallet, men då blev det ingen ridning. Jag hade en fundering på om jag skulle skritta ut en tur barbacka, men det blev lite ändring i planeringen. Jag skulle nämligen stänga av en kran i storhäststallet, men helt plöstligt gick hela kranen sönder, så jag blev pisseblöt, haha. Så då blev det lite smått kallt, så jag hoppade över ridningen.

E



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback