För ett år sedan...


En vecka (?) efter olyckan. Syster tog med mig till närmaste affär, och jag köpte soooocker

Idag är det ett år sedan jag körde Emmsans bil
, och det var första gången jag körde bil efter ridolyckan. Jag kommer aldrig glömma hur nervös jag var innan. Jag skulle nämligen tvärbromsa, och gjorde det ont skulle jag vänta ännu längre med att börja köra bil. Dock gjorde det inte ont för fem öre, så efter det kunde jag köra bil igen - lycka!

Idag har jag som sagt haft stalljouren på ridskolan. I början mådde jag jätteilla, var sjukt snurrig i huvudet och undrade hur jag skulle orka dagen (antagligen pga mitt blodvärde), men efter ridlektionen mådde jag mycket bättre. Ridlektionen gick förövrigt riktigt bra. Jag hade Amanda, och vi red dressyr. Den här gången hittade jag ännu mer knappar, och hon gick faktiskt jättefint stundvis - wihoo.

Men som sagt, åter till stalljouren, vi blev klara med stallet vid tvåtiden, och då kändes det onödigt att åka hem en timme för att sedan åka tillbaka och ta in alla hästar, så vi stannade kvar och åt mat och pratade istället. Sedan tog vi in hästarna, och jag kom hem strax efter kl 16. Egentligen ska jag dit strax innan kl 20 igen, men vi har delat upp kvällsfodringen, och ikväll tar den andra tjejen fodringen - skönt! Så nu ska jag vila ännu mer, kanske se en film, och njuta av att jag inte behöver göra många mer knop idag.

Adjö!
E

Postat av: Hartmut

Hello Emma!



Hartmut: guten morgen, mir geht es gut, wie geht es dir?



Diese Zeilen wurden von Dir geschrieben am 03.10.2010!



Nevertheless since that time a lot of things are happend in this world.

In an other blogg I found this:

Dreams are renewable. No matter what your age or

condition,

there are still untapped possibilities within us,

and new beauty waiting to be born.



www.youtube.com/watch?v=BXJcBXkGnHY



Hugs

2011-11-12 @ 23:22:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback