Gårdagens ridpass - uteritt (film)



Igår red jag ut på lilla Damen, och det var jättemysig. Jag har inte ridit ut på henne på typ en månad, så det var välbehövligt. Dock var hon vääärldens piggaste och småtravade hela tiden, men det gjorde inte så mycket, för hon lyssnade på mig gaaanska bra ändå, haha.

Iallafall, vi red ner till sjöhagen och busade lite i vattnet. Lady gjorde det hon brukar göra när jag rider dit; plaskar lite i vattnet, dricker lite, vill springa omkring - så hon tyckte nog det var kul. På vägen upp från sjön hoppade vi några stockar också, så det var lite extra mys. Jag filmade förresten när vi är nere vid vattnet, om ni känner för att se vad vi gjorde.

Från en sak till en annan, igår var min sista dag på praktiken på ridskolan, och då fick jag hoppa in som vikarie och hålla i alla ponnylektioner. Fyra hopplektioner hade jag, och det gick bra och var riktigt kul. Idag fick jag även hoppa in och jobba i stallet i några timmar, men det är jag ju van vid. Inte att få pengar för det dock, hehe. Katchiiiing!

Men nu ska jag titta på lite mer 90210 (jag håller på att kolla igenom alla avsnitt (är i slutet av säsong 2)), och sedan blir det 112 - på liv och död. Vi hörs!
E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback