Varit och lämnat blod, typ

Idag var jag på sjukhuset och skulle ge blod, men efter att jag hade lämnat ungefär 3,5 dl blod så upptäcker sjuksköterskan att jag hade alldeles för lågt Hb, så jag fick avbryta blodgivingen. Mitt Hb låg på 110 g/l, (det kankse inte är så konstigt att jag har känt mig väldigt yr det senaste?!) och det är ju alldeles för lågt (en kvinna ska ha minst 125 g/l i Hb för att få ge blod). Så de tog lite prover för att se om de hittar någon anledning till varför jag har lågt Hb. Sedan kommer någon doktor ringa upp mig, och om allt är ok får jag börja äta järntabletter. När jag har ätit upp järntabletterna ska jag komma tillbaka på provtagning och se om mitt Hb har stigit. Om allt inte är ok får vi ta det då, för jag tror inte det beror på något konstigt. Jag har nog bara jobbat/tränat för mycket, och ätit för dåligt (vilket är väldigt konstigt, för jag tycker att jag äter jättebra, men det tycker inte min mor).

 

Sååå, nu ska jag ta det lugnt resten av kvällen. Det blir nog lite 90210, lite maaat, lite musik, och allmänt slappt. Skönt ska det bli! Imorgon ska jag först till tandläkaren, och sedan ska jag till stallet och hjälpa Tina att klippa Lady. Tea ska få följa med också, men hon kommer få sitta fastkopplad. I vanliga fall får hon springa runt som hon vill, men hon har varit lite dålig i ett ben det sista, så nu får hon ta det lite lugnt ett tag.

 

Men nu ska jag börja med min vilokväll.

Vi hörs!
E

 

Ps. Vill du också bli blodgivare kan du anmäla dig på http://geblod.nu.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback