Gårdagens hoppträning


Lady och jag - 22 september 2011

Det gick faktiskt jättebra igår, och Lady var riktigt positiv. Vi började med lite markarbetsbommar, och det gick finfint. Sedan började vi hoppa lite, och då hoppade vi två hinder - ett med lång anridning, och ett med kort anridning. Båda anridningarna gick väldigt bra, jag fick en jättetrevlig känsla och Lady hoppade luftiga språng.

Sedan hoppade vi en linje, och där var det 3 hinder med 5 + 4 galoppsprång emellan. Jag red dock på 6 + 4, för jag hoppade lite lägre, och sedan är det alltid bra att träna att få tillbaka Lady mellan hindrerna. I början hade jag lite svårt att få med henne i svängen (linjen stod på medellinjen), men när jag blev lite tydligare med att vi skulle svänga så gick det bättre. Själva linjen hoppade hon utan problem, så det var kul.

Dock hoppade vi bara max 60cm, för jag glömde av att be henne höja, haha. Men det får jag ta igen nästa gång. Dock är jag sjukt hoppsugen, så jag kanske hoppar lite på lördag igen, jag får se.
E

Postat av: Emelie

Jag vill också hoppa! :D Ska nog göra det på söndag tror jag.



sv: Nej rune rids lika mycket som vanligt, 6 dagar i veckan =) Nu har han vilat några dagar pga lös sko, men han var ju superpigg innan denna lilla vila :p Han är 17 år

2011-10-13 @ 23:05:15
URL: http://semlur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback