Några timmar på Hööks resulterade i detta:



Idag har syster och jag varit på både Granngården och Hööks och letat ridgrejer. På Granngården hittade vi nästan inget, så då åkte vi till Hööks istället, och där hittade vi desto mer.

JAG KÖPTE:
Ridboots med stålhätta - 679 kr
Shortchaps - 449 kr
Trento Läderridstövel - 1999 kr
Gummistövlar - 149 kr


Gummistövlarna ska jag dock byta till en storlek större. Jag har storlek 38 på de här, men eftersom min högerfot är mer svullen än min vänsterfot så blev högerstöveln för liten (eller det var svårt att ta på och av den). Så jag tänkte byta till en 39:a, och lägga i en sula i vänsterstöveln, så blir det nog bra. Mamma kanske skulle ta en tur och byta dem imorgon, så det vore ju käckt.

Egentligen behöver jag köpa nya ridhandskar också, men jag hittade inga på Hööks som föll mig i smaken, så det får jag vänta med.



Några bilder på ridbootsen + chapsen. Det är inget fel på mina gamla chaps, men de har blivit lite för stora i vaden (mina vader har blivit lite mindre eftersom mina fötter är som de är), så ett par nya var behövligt. Bootsen är förövrigt väldigt bekväma.



Några bilder på ridstövlarna. Jag har aldrig haft ridstövlar innan, så därför var jag lite tveksam om jag skulle köpa dem eller ej. Jag vet ju inte hur det kommer funka med mina fötter i och med att jag har lite svårt att ta på/av vissa stövlar ibland. I början kommer det nog göra redigt ont, men allt eftersom stövlarna formar sig så blir det nog bättre. Himla snygga är de iallafall, och såhär ser de ut i sadeln.
E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback