Torsdagens ridpass (Lady och Padishah)


Lady och jag, dressyrpass 24 april 2011

I torsdags blev det dressyr på Lady innan jobbet, och det gick skitdåligt, haha. Hon var väldigt stretig, ville inte slappna av, och var inte fokuserad för fem öre. Jag själv hade rätt dåligt tålamod också, och det hjälper ju inte. Jag red iallafall mycket på volter där jag flyttade ut för innerskänkeln och in för ytterskänkeln. Det gick bra i skritt och trav, men som vanligt i galoppen så orkade hon inte riktigt bära sig så bra - men det väl gick hyfsat ändå.

Dagens andra ridpass blev på Padishah, och jag red med på sista ponnylektionen med henne. Det var hoppning, och helvete vad jag fick rida. Hon var nog rätt trött, för ibland dog hon och ignorerade både skänkel och spö. Himla tråkigt faktiskt. Men när jag väl fick fart på henne så gick det bra, men det blev så mycket fokus på att få fram henne att vägarna blev lite sådär. Men det fick gå, för det viktgaste den lektionen var att hon svarade för skänkeln.

I torsdags fick jag även hålla en hel lektion för 6 elever, och det gick jäättebra. Jag trodde jag skulle bli lite snurrig, men jag hade faktiskt koll på allt, och det flöt på väldigt bra. Sjukt kul var det också, så än sålänge känns det som att jag har gjort rätt val.
E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback