Lite allmänt om dagen + dagens ridpass



Kassa mobilbilder, jag vet

Idag har varit en jätterolig dag. Jag har jobbat 7-15:30, vilket var jätteskönt. I vanliga fall jobbar jag ju kväll på torsdagar, men denna dagen bytte jag tid.

En av våra arbetsuppgifter under dagen har varit att klippa en häst. Vi har klippt alla ponnysar nu, så nu är det dags för storhästarna. Idag klippte jag Lillan, och hon var jättelugn - stod nästan och sov. Jag tog lite kort på resultatet, och jag är faktiskt riktigt nöjd. Dock glömde jag att ta ett före-kort, men struntsamma.

Efter jobbet idag red jag dressyr på Lady, och det gick hyfsat. Skritten var jättehärlig, för där var hon avslappnad och fin, men i traven och galoppen ville hon inte jobba för fem öre, så det var lite tråkigt.
Idag jobbade jag iallafall med sidförande i skritten, i traven red jag en del på volter och försöker få henne att forma sig kring innerskänkeln och lossa i bogarna, och i galoppen rullade jag mest bara på. Jag red inget jättejobbigt pass, men jag ville trimma lite inför morgondagen, får då ska Lady och jag nämligen dressyrträna igen. Det blir för Cecilia Rahn, samma som förra veckan. Det ska bli superkul, så jag är jättetaggad.

På tal om ingenting, så blev jag sparkade av en ponny idag, så jag kommer få värsta lårkakan på ena låter - snyggt! Jag har haft lårkakor konstant sedan jag kraschade in i det där hindret, och det är ju typ 1½ månad sen (jag har blivit sparkade och lite sånt efter kraschen). Ont som fasiken gör det iallafall, så jag hoppas att benet inte dödar mig under dressyrträningen imorgon. Men men, det får gå.

Nu ska jag kila. Vi hörs förhoppningsvis imorgon.
E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback