Idag är det dags för hopptävling

Lady och jag på våran senaste klubbhoppning, 60cm Clear Round

 

Lilla Lady och jag ska hoppa 60cm Clear Round, och det kommer nog gå bra. Tävlingen börjar inte förrän kl 13:30, men jag ska vara där strax efter kl 11 för att mocka och sånt (har Cirrus idag också, men honom kommer jag nog inte orka rida). Våran outfit idag kommer nog bli grå (gråa ridbyxor, ridstrumpor, hjälm), svart (svarta ridhandskar, tröja, schaps och boots, benskydd, sadel, träns) och rosa (benskydden har lite rosa på sig). Schabrakets färg vet jag inte än, men det blir antingen svart eller rosa. Eller så struntar jag i färgerna, och blandar allt hux flux. Vi får se om jag orkar anstränga mig, hehe.

 

Men nu ska jag ta och göra mig iordning lite, och kolla om det regnar, för det lät lite mot fönstret precis... Hoppas det håller upp nu!
E

 

Update: Okej, det regnar inte, men det ser lite lurigt ut..


Postat av: Emelie

Lycka till! :D



sv: Nej att dra i kopplet är inte tillåtet hos mig heller =) Han drar inte i kopplet i den bemärkelsen, det är mer om det kommer en hund, en människa eller så. För Zcooper känner/älskar precis ALLA :) tror han haha. Och eftersom han är valp har han inte fokus lika länge som en annan hund, därför tar det lite längre tid att träna bort att han inte får hälsa på alla som går förbi, men det tränar vi på varje gång vi möter någon =) och det är ungefär vid alla promenader.



Men annars går han normalt med kopplet hängandes :-)



sv2: Du har helt rätt med det där om hästen.. Ska nog tvinga med mamma och åka och provrida ändå =) Nu har de i stallet även en box ledig och stallägaren håller den boxen åt mig. Då blir jag ju ännu mer sugen!! Kanske ödet att en box blev ledig precis just nu? haha

2011-09-10 @ 14:03:58
URL: http://semlur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback