Onsdagens hoppträning



Jag börjar med att skriva lite om onsdagens hoppträning. Egentligen skulle jag ju skriva om alla senaste ridpass, men jag orkar helt enkelt inte.

Hoppträningen gick iallafall jättebra, och det var superkul. Vi började med att rida runt på en volt och hoppa ena sockerbitshindret, och det gick faktiskt rätt bra. Sist gång gjorde vi ju samma sak, men då gick det mindre bra eftersom hon inte var särskilt känslig för ytterskänkeln. Denna gången svarade hon mycket bättre, så det var kul.

Efter det hoppade vi sockerbiten vid A-volten + snett igenom, och C-volten + snett igenom. Det gick riktigt bra, men jag fick på att hålla ihop henne en del, för annars rann hon iväg.

Därefter hoppade vi bara linjen, och den gick sådär. Mellan första och andra hindret gick det bra, men mellan andra och trejde så fick jag inte ihop henne tillräckligt, så då blev det lite kort på trean - men det gick ändå.

Sedan avslutade vi med att hoppa banan, och jag hoppade den höjden som är skriven. Det gick faktiskt jättebra - speciellt sista gången när jag bara hoppade linjen, för då fick jag ihop henne jättefint. Hon blir väldigt flack och har inte riktigt kontroll på benen när jag inte hinner få ihop henne, och då blir det inte runda och kontrollerande språng, men när jag väl fick ihop henne så hoppade hon faktiskt väldigt fint, så det var kul.

Nu ska jag öva mer på att få henne att gå mer samlat mot hindrerna, för både hon och jag blir lite osäkra när tempot sänks.

E

Ps. Imorgon kommer jag skriva om torsdagens två ridpass, + dagens dressyrträning (som förövrigt var grymt rolig).


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback